משפחות שכולות זועמות: "פגיעה בכבודם של הנופלים"

בעקבות העתירה נגד מניעת כניסתם לישראל של פלסטינים שמבקשים להשתתף בטקס זיכרון משותף, חתמו מאות בני משפחות שכולות על עצומה שקוראת לדחייתה. "פגיעה כואבת בלב", אמר אחד היוזמים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/18 09:19 ל בניסן התשעח

משפחות שכולות זועמות: "פגיעה בכבודם של הנופלים"
צילום ארכיון מהפגנה, צילום: פלאש 90. אדי ישראל

כמה מאות בני משפחות שכולות חתמו החל מאמש (ש') על עצומה שקוראת לחזק את ידי שר הביטחון, שמנע את כניסתם לישראל של פלסטינים מעזה שביקשו להשתתף בטקס זיכרון משותף לפלסטינים וישראלים. החותמים על העצומה דורשים גם לדחות את העתירה שהגישו מארגני האירוע נגד ההחלטה. 

בשבוע שעבר פורסם כי שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לא הסכים לאשר את כניסתם של בני משפחות מחבלים אל תחומי מדינת ישראל, שהוזמנו לטקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני שצפוי להתקיים בליל יום הזיכרון הקרוב. בתגובה לכך עתרו המארגנים לבג"ץ שיאשר את כניסתם של המוזמנים לארץ. 

לקראת הדיון בבג"ץ, פורסמה אמש ברשת עצומה של בני משפחות שכולות המחזקת את ידיו של ליברמן, וקוראת לבית המשפט לנהוג במוסריות ולדחות את העתירה.

"אנו מביעים בזאת את מחאתנו החריפה ואת העלבון הצורב בנו מהניסיון לפגוע בקדושתו של יום הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, ובמהלך פרובוקטיבי ופוגעני להביא אל שטחי המדינה משפחות מחבלים - רוצחים שפלים ושותפיהם - ל'טקס משותף' הבא למעשה ליצור מצג שקרי של שוויון וזהות בין קדושי ישראל חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה שנפלו על תקומת מדינתנו, לבין אותם אנשים שפלים המנסים לרצוח ולהשמיד אנשים נשים וטף", נכתב.

רוני קליינולד, מיוזמי העצומה, ששכל את אחיו משה קליינולד ז"ל, ואת גיסו משה טל ז"ל, אמר: "הציניות הנוראית של המארגנים את הטקס, הנותן מקום של כבוד לרוצחים שפלים, דווקא בערב הקדוש כ"כ - יום הזיכרון, היא פגיעה כואבת בלבם של רבים מבני משפחת השכול ופגיעה בכבודם של הנופלים. אני מצפה מבית המשפט לדחות על הסף את העתירה ההזויה הזו, שבאה לעשות הון פוליטי על דמם של הנופלים הרבים במלחמות ישראל".