מנדלבליט תומך באימוץ ילדים על ידי להט"בים

היועץ המשפטי לממשלה אמר בשיחה סגורה, כי בניגוד לעמדת המדינה הוא באופן אישי לא רואה בעיה בכך שזוגות חד מיניים יאמצו ילדים. עם זאת הוא הדגיש כי מדובר בדעתו האישית בלבד

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/08/17 22:12 כד באב התשעז

מנדלבליט תומך באימוץ ילדים על ידי להט"בים
מנדלבליט וניצן, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מתנגד לעמדת המדינה בנושא אימוץ ילדים על ידי זוגות חד מיניים. כך עלה היום (רביעי) מדברים שאמר בדיון סגור ואותם פרסמה הערב דפנה ליאל בחדשות 2.

מדלבליט הבהיר בדיון כי מדובר בדעתו האישית בלבד על נושא שעורר סערה גדולה לפני מספר שבועות.

כזכור, בעקבות עתירה שהוגשה בנושא פרסמה המדינה את עמדה המקצועית של משרדי המשפטים והרווחה, לפיה היא מתנגדת לאפשרות שזוגות להט"בים יאמצו ילדים.

אחת הסיבות שהמדינה מנתה, הייתה העובדה שילד מאומץ זה עניין מורכב ואימוץ על ידי זוג חד מיני יכול רק להכביד עליו את "המטען". כעבור זמן מה הודה שר הרווחה חיים כץ, כי מדובר בניסוח כושל.

רמז לעמדתו של מנדלבליט ניתן היה למצוא במכתב מיוחד שהוא הוציא יחד עם פרקליט המדינה שי ניצן, בו הם הדגישו כי עמדת המדינה לא בהכרח מייצגת את עמדתם. "יש להבדיל בין עמדותינו האישיות בסוגיות חברתיות ערכיות", הם כתבו במכתב שיועד לכלל עובדי הפרקליטות,, "לבין חובתנו המקצועית כפרקליטים להביא לפני בית המשפט את עמדת המדינה, ובכלל זה את התמונה העובדתית המלאה, לרבות עמדת גורמי המקצוע".

היועמ"ש ציין את תמיכתו בנושא בניגוד לעמדת המדינה, כדוגמא למקרים בהם דעתו האישית אינה אמורה לגרום לו לסטות מתפקידו וממחוייבותו לעמדת המדינה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן