"ממשיכים את הרוח": שיחה מרגשת בין מרים פרץ לאם הנרצח

כלת פרס ישראל, ששכלה את שני בניה, ניחמה את אמו של עדיאל קולמן, ואמרה: "את הרוח של החסד והטוב הם לא רצחו. אנחנו ממשיכים אותה". האם ענתה: "לוקחת את המשפט של מרים - 'אנחנו בוחרים להמשיך'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/18 12:08 ג בניסן התשעח

"ממשיכים את הרוח": שיחה מרגשת בין מרים פרץ לאם הנרצח
מרים פרץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"את הרוח של החסד והטוב הם לא רצחו. אנחנו ממשיכים את הרוח הזאת", כך אמרה הבוקר (ב') מרים פרץ ליעל קולמן, אמו של עדיאל קולמן שנרצח בפיגוע הדקירה בירושלים, בשיחה מרגשת בין השתיים.

פרץ עלתה לשידור בתכנית מנדי ביתאן בכאן מורשת, וסיפרה: "לפני דקה דיברתי עם אמא של עדיאל ז"ל ודיברנו על הכאב, אבל גם על כך שברגע שידעה שעדיאל איננו - זכרה שאמרתי שיש עוד ילדים וחיים. יש לה חתונה בעוד חודש והבטחתי שאבוא לרקוד איתה".

המנחה אמר לה שהיא "אדם מיוחד", ופרץ ענתה: "אני לא אדם מיוחד. אני אדם שמאמין שנגזר עלינו דבר נורא. על הורים כמוני. אני יודעת שהכל בידי שמיים. אני לא יכולה לשנות את המציאות ולהחזיר את בניי ובעלי, כמו שאמר דוד המלך על בנו: 'הילד איננו. האוכל להשיבו'? אבל אני יכולה להמשיך בחיים. בוחרת להודות על השמש, על האוויר ועל האדמה. אנחנו בוחרים אם אנחנו רוצים לשמוח ולתת משמעות לחיים שלנו. 

"בשביל מה הם נפלו אם אני לא אמשיך לחיות. האויב רצה להרוג אותם ואת היכולת שלי להמשיך לחיות. ואני דווקא פה אומרת: הרגתם אותם, אבל את הרוח שלהם לא. הנה היא ממשיכה ונובטת בתוך עם ישראל. דבר שני, אני ג'ינג'ית. וג'ינג'ים הם אופטימיים מלידה". 

פרץ התייחסה לזכייתה בפרס ישראל, ואמרה: "לדויד גרוסמן לא נתנו פרס ישראל כי הוא אבא שכול. נתנו לו על היצירה שלו. לי לא נתנו פרס בגלל שאני שכולה. אין פרס להורים שכולים. הורים שכולים זה פרס? הייתי מוכנה לתת עכשיו את חיי ולראות את בניי פה. אין פרס על שכול. הפרס הוא על היצירה, וכל אחד בדרכו. ואני, אין לי בניינים, אין לי ספרים, אין לי לשכה. אני  יש לי לב אחד שבור, עם כאב גדול, אבל בחצי השני שלו אני מנסה להתחלק בטוב שיש עם עם ישראל. 

"היצירה שלי היא לגעת בלבבות. זה לא השכול אלא הבחירה והדרך בחיים. עם ישראל כל הזמן נע בין כאב ותקווה. בין שואה לתקומה. בין גבורת ילד - היום יקברו את עדיאל – ובעוד שבוע וחצי נשב לליל הסדר ונחגוג. אנחנו כל הזמן נעים בערבוביה. זה העם שלנו. הפרס מדגיש את החיים ולא את המוות והשכול". 

במהלך השיחה עם פרץ הועלתה לשידור גם יעל קולמן, אמו של עדיאל, שאמרה: "מרים אמרה את הכל. למרים יש הרבה זכות. אתמול אחרי הבשורה המרה, פשוט אמרתי לילדים שאני לוקחת משפט של מרים – לא זכיתי להכיר אותה, מאמינה שאכיר אותה - אבל בינתיים היא אמרה 'אנחנו ממשיכים. אנחנו בוחרים להמשיך'. אמרתי לילדים ולכולם להקשיב למה שאני אומרת. כי החלטה צריכה להיאמר פה, במקום הכי נמוך והכי כואב. הבוקר הייתה לי הזכות לדבר איתה, והיא נתנה לי הרבה כוח". 

הלווייתו של עדיאל קולמן

אמו של עדיאל קולמן במהלך הלווייתוצילום: הדס פרוש/פלאש 90

פרץ ענתה לה: "אני רוצה לומר לך שאנחנו אנשים מאמינים. את ואני. ברגע הזה הכואב, כשאתם היום תיקחו את עדיאל לקבורה בארץ הזאת, תרימי עינייך לשמיים ותבקשי ממנו ומהשם נחמה, והוא נותן אותה. הוא נותן אותה. הוא נותן אותה בילדים של עדיאל שיישבו בליל הסדר וישירו 'מה נשתנה הלילה הזה'. והלילה הזה הם מבינים שזה הלילה שהם מתחילים להיות יתומים, אבל אנחנו נמשיך לחיות כי בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב"ה מצילנו מידם. 

"להרים עיניים לשמיים, להתפלל על הנותרים, על הילדים הנותרים, והנכדים ולהתפלל לראות אותם ואותנו זוכים וזוכות לראות אותם בונים את הבית שלהם בארץ הזו שעליה נפל עדיאל שלך. חיבוק ואהבה. ואני אומרת לך, אנחנו רוקדות ביחד בחתונה. בעזרת ה'". 

 "יש לך תוכנית עמוסה ביום העצמאות. חתונה ופרס ישראל", אמרה קולמן. "איזה נהדר, איזה כיף, איזה כיף. איזו שמחה", השיבה פרץ. 

"מרים, את אמרת לי משהו מקודם שחיזק אותי - שהגוף שלו לא נמצא אבל הרוח שלי שומרת עליי עכשיו ונותנת לי את הכוח. זה עוד משפט שאני לוקחת איתי עכשיו", הוסיפה קולמן. 

פרץ השיבה: "הרוח של החסד, הטוב, איך קיבל כל אדם, איך דיבר לכל אדם, את טוב הלב שלו, את החסד, את אהבת התורה והאדם. את זה להמשיך. לא להפסיק. את זה הם לא רצחו. הם צריכים לדעת שאת והילדים, אנחנו ממשיכים את הרוח הזאת".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן