מכתב רבנים לנתניהו: "די להרס בנתיב האבות"

כ-50 רבנים מובילים בציונות הדתית פנו לרה"מ בקריאה להסדיר לאלתר את הקרקעות ולמנוע את פינוי הבתים המיועדים להריסה. "חורבן זה עלול להיות פתיחתו של גל הרס גדול בהרבה", הזהירו

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/18 12:46 כו בשבט התשעח

מכתב רבנים לנתניהו: "די להרס בנתיב האבות"
מתבצרים בנתיב האבות , צילום: מטה המאבק מגרון ונתיב האבות

פחות מחודש לפני הפינוי המיועד של חלק מבתי שכונת נתיב האבות הסמוכה לאלעזר, כ-50 רבנים מובילים בציונות הדתית פנו הבוקר (א') בקריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו להסדיר לאלתר את הקרקעות ולמנוע את הרס הבתים. 

במכתבם קראו הרבנים לנתניהו לקיים את הבטחתו ולהסדיר באופן מידי את הקרקעות "ולאשר את תכנית הבנייה ל-300 יחידות דיור על אדמות מדינה מוסדרות בלב גוש עציון, ולאפשר בכך את המשך התנופה  של הבניה המבורכת ביהודה ושומרון".

 

עוד כתבו הרבנים כי "בכל מקום אחר בארץ מלבד יהודה ושומרון, מתבצעים הסדרים אחרים במצבים דומים,  ולא הרס בתים. המשפטנים מטעם מדינת ישראל סבורים כי יש להגיע להסדרים כאלו במקרה זה, ולא להרוס את הבתים. חורבן זה עלול להיות פתיחתו של גל הרס גדול בהרבה של אלפי דירות ברחבי ארץ ישראל".

בין החותמים על המכתב נמצאים הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב אריאל, הרב אריה שטרן, הרב דב ליאור,הרב אביגדור נבנצאל, הרב דוד סתיו,הרב שמואל אליהו, הרב יעקב מדן ועוד.

בתוך כך, שר החקלאות אורי אריאל ביקר בסוף השבוע האחרון בנתיב האבות וקרא לציבור הרחב להתגייס ולתרום לקמפיין גיוס ההמונים של תושבי השכונה באתר GIVEBACK. 

בסרטון שצולם בנתיב האבות אומר השר אריאל: "יש כאן אנשים מצוינים שנאבקים על הבית, על ארץ ישראל, על ירושלים. תעזרו להם, תתרמו, תיכנסו לאתר שלהם. כל אחד יכול לעזור בלחיצת כפתור. אנחנו איתכם, נהיה ביחד כולנו, בעז"ה ננצח". 

לפני כשבועיים עלה קמפיין גיוס ההמונים של תושבי נתיב האבות לאוויר וכבר צבר קרוב ל-80 אלף שקל שנאספו ממאות רבות של תורמים. 

"כל תרומה מתקבלת באהבה, כל התגייסות כספית כמוה כהתגייסות פיזית כאן אצלנו", אומרים במטה המאבק של נתיב האבות, "התרומות האלה הן לא רק כסף שיעזור לנו בהמשך הדרך והמאבק, הן משמשות גם כקריאה ציבורית פומבית וברורה לתיקון העוול שנגרם לנו. אנחנו לא נעצור עד שנעבור את היעד שהצבנו לעצמנו בקמפיין הגיוס".