מי הציב פסל של השופטת נאור בחזית בית המשפט העליון?

מאבטחי המתחם נדהמו לגלות פסל בדמותה של נשיאת בית המשפט העליון. עדיין לא ידוע אם האחראים להצבת המיצג האמנותי הם מתומכיה או מתנגדיה של נאור. לפי משטרת ישראל, מספר חשודים עוכבו "ושוחררו במקום, מאחר ובשלב זה אין חשד לפלילים". ארדן: "לא כל מיצג מחאה מצדיק חקירה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/08/17 07:59 ט באלול התשעז

מי הציב פסל של השופטת נאור בחזית בית המשפט העליון?
פסלה של השופטת נאור בבית המשפט העליון, צילום: ללא קרדיט

פסל מוזהב של נשיאת בית המשפט העליון נחשף הבוקר (חמישי) על ידי מאבטחי המתחם שבירושלים. כוח משטרה הוזמן למקום ועדיין לא ידוע מי הכין והניח אותו שם.

מאבטחי בית המשפט העליון גילו הבוקר כי ברחבה של המתחם הוצב פסל מזהב עם דיוקנה של נשיאת בית המשפט העליון היוצאת השופטת מרים נאור. אדם שצילם את הפסל עוקב על ידי המשטרה והוזמן לחקירה.

מי הציב את המיצג האמנותי?

מי הציב את המיצג האמנותי?צילום: ללא קרדיט

בקרוב צפויה נאור להתחלף על ידי השופטת אסתר חיות, מה שעורר מחדש את הביקורת על שיטת הסניוריטי, שבמהלכה מתמנה לתפקיד השופט או השופטת בעלי הוותק הגדול ביותר. עניין נוסף שעורר ביקורת על בית המשפט הוא פסיקת בג"ץ בנושא המסתננים, לפיה המדינה לא תוכל לגרש שוהים בלתי חוקיים שלא מרצונהם, וכן אסרו עליה השופטים לאסור את המתנגדים לפינוי לזמן בלתי מוגבל.

עם זאת יש לציין כי לידוע האם הצבת הפסל נעשתה על ידי תומכיה של השופטת נאור, או שדווקא מתנגדיה בחרו בדרך ייחודית להביע את מחאתם כלפיה.

המטרה שהוזמנה למקום הנחת הפסל

המטרה שהוזמנה למקום הנחת הפסלצילום: ללא קרדיט

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, צייץ על האירוע בחשבון הטוויטר שלו ואמר כי "הדיווחים על 'חקירת המשטרה' בנוגע להצבת הפסל ליד בית המשפט העליון אכן מצריכים הסבר מטעם המשטרה איזו עבירה נחקרת שם בדיוק ומה נבדק. לא כל מיצג מחאה מצדיק חקירה ובטח לא מיצג שאינו קורא לאלימות או ממחיש פעולה אלימה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "בפעילות שגרתית של ניידות באזור האירוע נצפו מספר חשודים שיתכן שקשורים להצבת הפסל. מאחר ובשלב זה לא עולה חשד לביצוע עבירה פלילית בעצם הנחת הפסל, הם שוחררו במקום ופרטיהם הועברו לגורמי הרשות המקומית להמשך טיפולם".