מה הקשר בין החוג לאנגלית לחוג ללימודי תנ"ך? במכללת הרצוג הצליחו לחבר בין השניים

במסגרת שיתוף פעולה יוצא דופן של החוגים לאנגלית ולתנ"ך במכללה האקדמית הרצוג נערך בשבוע שעבר כנס ייחודי שעסק ביחסי הגומלין של ספרות אנגלית, פואטיקה ותאולוגיה עם השפה התנ"כית

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/17 16:53 כו בסיון התשעז

מה הקשר בין החוג לאנגלית לחוג ללימודי תנ"ך? במכללת הרצוג הצליחו לחבר בין השניים
פרופ' אמריטוס מארי רוסטון, צילום: מכללת הרצוג

במסגרת שיתוף פעולה יוצא דופן של החוגים לאנגלית ולתנ"ך במכללה האקדמית הרצוג נערך בשבוע שעבר כנס ייחודי שעסק ביחסי הגומלין של ספרות אנגלית, פואטיקה ותאולוגיה עם השפה התנ"כית.

הכנס התקיים בהשתתפות סטודנטים מהחוגים השונים, צוות המכללה והקהל הרחב וגולת הכותרת של הכנס הייתה הרצאה של פרופ' אמריטוס מארי רוסטון, בנושא: "שירה תנ"כית ורומנטיקה". רוסטון הדגים בהרצאתו כיצד המשוררים האנגלים המפורסמים ביותר מהמאה ה -19 לא רק הושפעו מהשראת הצווים המוסריים של נרטיבים תנ"כיים, אלא גם שילבו ובנו את הכתיבה שלהם על פי המבנה הפואטי והתשוקה של הנביאים התנ"כיים.

ההרצאה היוותה פתיח מרשים להצטרפותו של פרופ' רוסטון לצוות החוג לאנגלית בשנת הלימודים הבאה. 

ראש המכללה הר ד'ר יהודה ברנדס סיכם את יום העיון ואמר: "קידום הוראת האנגלית הוא אתגר חשוב למערכת החינוך בישראל בכלל, ולחינוך הממ"ד בפרט. ידיעת השפה האנגלית היא כלי הכרחי לרכישת השכלה מדעית ואקדמית, להשתלבות בשוק התעסוקה העכשוי, הגלובלי. יש בה גם חשיבות לפיתוח היכולת לפגוש את אוצרות הדעת והתרבות של העולם הרחב, ולטפח קשר בלתי אמצעי עם יהדות התפוצות".

 

 

 קידום הוראת האנגלית הוא אתגר חשוב למערכת החינוך בישראל בכלל, ולחינוך הממ"ד בפרט. ידיעת השפה האנגלית היא כלי הכרחי לרכישת השכלה מדעית ואקדמית, להשתלבות בשוק התעסוקה העכשוי, הגלובלי. יש בה גם חשיבות לפיתוח היכולת לפגוש את אוצרות הדעת והתרבות של העולם הרחב, ולטפח קשר בלתי אמצעי עם יהדות התפוצות.