מהלך מעורר סערה: מנהל תיכון צייטלין פוטר

תלמידים ומורים שתומכים בשמעון אש טוענים כי פיטוריו באו על רקע המחלוקת הפעלת תכנית "צופיה" בביה"ס. בעיריית ת"א אמרו: ההחלטה התקבלה משיקולים מקצועיים בלבד ובשל ליקויים ניהוליים מתמשכים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/18 10:37 י באייר התשעח

מהלך מעורר סערה: מנהל תיכון צייטלין פוטר
בית ספר, צילום: shutterstock

פיטוריו של מנהל תיכון צייטלין בתל אביב בשבוע שעבר מעוררים סערה. בעוד שחלק מהמורים והתלמידים תומכים במנהל, שמעון אש, וטוענים כי הרקע הוא התנגדותו לשינויים באופיו של המוסד, העירייה טוענת כי ההחלטה התקבלה לאור ליקויים ניהוליים מתמשכים ומתוך שיקולים מקצועיים בלבד. 

בתקופה האחרונה סערו הרוחות בבית הספר סביב תכנית "צופיה", שדוגלת בקו דתי ליברלי שאינו מתיישב עם רוחם של חלק מאנשי המסלולים ה"ותיקים" במוסד. במהלך השנים נוצרו מתחים בין הצדדים סביב הקו החינוכי של בית הספר, שהתגברו לנוכח מינויה המיועד של רכזת התכנית, ד"ר חנה פרידמן, למנהלת חטיבת הביניים, כאשר המתנגדים הביעו חשש מפני שינוי באופיו של צייטלין.  

המתח בין הקבוצות השונות בצייטלין הגיע לשיא בחודש שעבר, עם תלייתם של שלטים בשטח בית הספר בהם כונו חלק מהתלמידות "גויות" ו-"רפורמיות", והובעה דרישה לסלקן מהמוסד.

מינויה של פרידמן בסופו של דבר לא יצא לפועל, אך המתנגדים ל"צופיה" טענו כי אש פוטר על רקע התנגדותו לתכנית ולמינויה של הרכזת למנהלת חטיבת הביניים. בעקבות פיטוריו של אש פתחו חלק מהתלמידים במחאה, ושלשום אף נערכה פגישה בין הורים ונציגי מנהל החינוך של העירייה, שבה הובעה פעם נוספת דרישה להוציא את "צופיה" מבית הספר. 
 
בעירייה טענו מנגד כי פיטוריו של אש נעשו על רקע מקצועי בלבד, ואמרו כי הטענה שפוטר על רקע התנגדותו למינויה של פרידמן חסרת בסיס. אסף זמיר, סגן ראש עיריית תל אביב ומחזיק תיק החינוך בעיר, אמר כי "המחלוקת היא מקצועית בלבד. תחלופת מנהלים בבתי הספר על רקע תפקודם המקצועי היא דבר שבשגרה וקורה כל שנה במספר בתי ספר, למה על כך לא קמה מהומה? ההחלטה התקבלה על סמך שיקולים עניינים בלבד".
 
מעיריית תל אביב נמסר: "העירייה רואה בבית ספר צייטלין כספינת הדגל של החינוך הממלכתי דתי בעיר ומשקיעה מאמצעים בפיתוחו כבית ספר מוביל ברמה הפדגוגית והניהולית. אין כל כוונה לשנות את אופיו או להשפיע על צביונו הדתי.
 
"המחלוקת שהתגלעה בין הנהלת מנהל החינוך לבין המנהל לא נסובה סביב עניין אידאולוגי אלא סביב ליקויים ניהוליים מתמשכים. כמובן שמעולם לא הייתה ואין כל כוונה למנות אדם ספציפי במקומו, לרבות הגברת פרידמן, ואין כל שחר לשמועות בנושא".