"לנהל את הדיון בצורה אחראית והגיונית"

בתגובה לביקורת שהשמיע הרב אליהו כלפי שר הביטחון ולמכתב הרבנים שנשלח לליברמן, אמרו בארגון רבני ורבניות "בית הלל" כי "הקריאות משני הצדדים לפיטורי אנשי ציבור מעכירות את האווירה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/18 10:27 טז בשבט התשעח

"לנהל את הדיון בצורה אחראית והגיונית"
הרב שמואל אליהו, צילום: פלאש 90

בארגון רבני ורבניות "בית הלל" הגיבו היום (ה') לביקורת שנשמעה מצד הרב שמואל אליהו כלפי שר הביטחון, ולמכתב הרבנים לליברמן שבו מחו על יחסו לרב אליהו, לרב יצחק יוסף ולרב אבינר.

"בשבועות האחרונים עולה טון הוויכוח סביב התנהלות הצבא בעניינים דתיים. רבנים, ראשי ישיבות, שרים וחברי כנסת מתבטאים בחריפות יוצאת דופן זה כנגד זה, מלהיטים את הרוחות ומגבירים את המתח. ארגון רבני ורבניות 'בית הלל' קורא לנהל את הוויכוח במתינות ובאחווה.

"אנו קוראים לכל הצדדים לנהל את הדיון בצורה אחראית והגיונית. במדינה חיים מגוון מגזרים וחברות, ורק בעזרת רצון טוב נוכל להמשיך לבנות ולפתח את המדינה.

"הקריאות משני הצדדים לפיטורי אנשי ציבור או לשלילת זכותם להתבטא, מעכירות את האווירה ואינן תורמות לדיון הענייני שצריך להתקיים בתנאים של חופש ביטוי. הרבנים שהשמיעו את הדברים הם מנהיגים חשובים של חלקים מהציבור. הדיון לא יוכרע בכוח הזרוע.

"אנחנו חוזרים על עמדתנו שעל הנשים מוטלת מצווה גדולה לתת את חלקן, בצבא או בשרות הלאומי, בשרות העם ובשמירה על מדינתנו. חובתו של צבא ההגנה לישראל לספק תנאי שירות ראויים לחיילים וחיילות דתיים על פי פקודת השירות המשותף המתוקנת, כפי שסוכמה במפגשים בין הרמטכ"ל לרבני הציבור הדתי ובהסכמת הרבנות הצבאית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן