"למגר הומוסקסואליות כמו שמיגרו מגפות"

בסדרת שיעורים שהעביר לאחרונה התבטא הרב יגאל לוינשטיין בחריפות נגד להט"בים, ואמר: "אין קשר בין העיוות המיני לשאר האישיות. את המומים אפשר להדביר". מוקדם יותר נשמע הרב קוסטינר קורא לבנות שלא להתגייס

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/18 20:27 ל בשבט התשעח

"למגר הומוסקסואליות כמו שמיגרו מגפות"
הרב יגאל לוינשטיין, צילום: צילום מסך

ראש מכינת עלי, הרב יגאל לוינשטיין, בעוד אמירה מעוררת מחלוקת: בסדרת שיעורים שהעביר בחודש האחרון במכינה התבטא הרב לוינשטיין בחריפות נגד הומואים ולסביות, ואמר בין היתר כי "לקחו טרגדיה של גברים וטרגדיה של נשים בנטיות שלהן והופכים את זה לאידיאולוגיה. אין קשר בין העיוות המיני הזה או המום המיני הזה או בטרגדיה המינית הזאת לשאר האישיות".

בהקלטות שפורסמו הערב בחדשות 10 נראה הרב אומר כי יש "להדביר" את הנטיות החד מיניות כפי שהדבירו את מחלת האיידס. "אני משוכנע שביום שלא תהיה הסכמה שזה נורמלי הדבר הזה, אנחנו נציל את כל החברה האנושית והמדע הפיזיולוגי והמדע הפסיכולוגי לא תהיה שום בעיה לטפל בבעיה הזאת, רק צריך להגדיר שזו בעיה.

"אתם זוכרים שפעם היה מושג כזה איידס וכל העולם הרפואי הסתייע עליו והצליח להדביר. או כל בעיה אחרת, בעיות מדבירים, את המומים אפשר להדביר היום", אמר הרב לוינשטיין.

מוקדם יותר הובאה בגל"צ הקלטה של ראש ישיבת מצפה רמון, הרב צבי קוסטינר, בדברים חריפים נגד שירות מעורב לגברים ולנשים ונגד גיוס בנות, בהם אמר: "אנחנו אומרים לבנות - לא ללכת לצבא".

את הדברים אמר הרב קוסטינר בכנס מתגייסים לבוגרי ישיבות תיכוניות וגבוהות העומדים בפני גיוסם לצה"ל, והבהיר: "אומרת לנו התורה, מחנה ישראל - מחנה קדוש. בצבא יהודי אין תערובת, אין תערובת, לא גדודים מעורבים".

לדבריו, "אנחנו אומרים לבנות, הרבנות הראשית וכל רבני ישראל - לא ללכת לצבא. תגידו לאחיות, תגידו לבנות בסניפים - לא ללכת לצבא, אסור ללכת לצבא. הרבנות הראשית הראשית וכל רבני ישראל - לא מתגייסים לצבא. צבא יהודי הוא קדוש".

הרב צבי קוסטינר

"בנות, לא ללכת לצבא". הרב צבי קוסטינרצילום: cc-by-ישרון

הרב קוסטינר התייחס לפקודת השירות המשותף והוסיף כי "גדודים מעורבים גם בפקודה הלא טובה. גם שם אתה יכול לדרוש ותבקשו. אל תלכו לגדודים מעורבים. לא הולכים. לא בתור חפשי"ם, לא בתור מג"דים, לא בתור מכ"ים, לא בתור מ"פ. שום דבר שמה. אסור ללכת לגדודים מעורבים. אסור.

"קילומטר הבדל מהבנים לבנות. אז הם מכריחים אותם, הם אומרים לנו עוד פעם בשקט תילחמו אתם בשבילנו. אנחנו נלחמים בשביל שהצבא היהודי צבא קדוש ויהיה קדוש וגם אנחנו גם אתם כשתהיו בצבא, זה הדרישות - שנהיה כמה שיותר קדושים".

לדבריו, "יעשו הכל כמו שאמרתי, נגיד לבנות לא להתגייס, ואנחנו בצבא נדרוש כל הזמן מה שמותר לנו. כמובן, אנחנו נעשה את שלנו והקב"ה יעשה את שלו וזה מה שהפסוק אומר: 'כי ה' אלוקיך מתהלך בקרב מחניך', ה' אלוקים מתהלך בקרב מחנה ישראל. אנחנו אומרים זה טוב לבנים, טוב לבנות.

"אנחנו רואים כמה קשיים יש לבנות בצבא כמה הן סובלות גם בהטרדות. ואני אומר תגידו גם להן רק דבר אחד חשוב מאוד: הן הולכות, הן לא חוזרות. הן באות לנו לרבנים לבכות. הן רוצות אחרי חודש חודשיים ואי אפשר. לכן אני אומר מראש להגיד להן תמיד, מה שכל רבני ישראל והרבנות הראשית אומרת - לא ללכת לצבא". 

מהמכינה בעלי נמסר בתגובה לדברים  כי השיעור המדובר נאמר באופן מכבד ולא פוגעני והוא נובע מהכרת העובדות במציאות, מתוך נסיון של סיוע ועזרה לתלמידים שפנו הסתייעו בנו וזכו להקים בית נאמן בישראל.

הדברים שצוטטו מבטאים דעה לגיטימית המבקשת לזעוק את חובתה של האנושות- אנשי מדע ומקצוע, רבנים והורים, להתגייס לטובת בעלי נטיות הפוכות המבקשים להשתחרר מנטייתם בדומה לבעיות אחרות שטופלו בעבר.

הנסיון מוכיח שבפעמים רבות ניתן לעזור לבעלי נטיות הפוכות לחזור להיות אנשים רגילים ע״י שיטות טיפול פסיכולוגיות עדינות ורגישות.". 

ח"כ מרב מיכאלי מהמחנה הציוני אמרה בתגובה לדברים כי "כדאי להביא לידיעת הרב וחבריו שצה"ל זה ראשי תיבות של צבא ההגנה לישראל. לא צבא יהודי, הצבא של מדינת ישראל".

ח"כ רוברט אילטוב מישראל ביתנו אמר: "מדובר בפגיעה חמורה בערכי צה"ל - הציונות הדתית התחייבה בהסכם מול צה"ל להביא את ערכי הגיוס; כל אזרחי ישראל צריכים לשרת".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן