"לייצר כושר הרתעה כדי למנוע את הפיגוע הבא"

בג"ץ דחה את ההחלטה בעתירת משפחת סלומון להריסת בית המחבל. האם מיכל: "כולי תקווה שבית המשפט יחשוב על הדברים באמת, אנחנו פה כדי שמשפחת השכול תסתיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/18 15:21 יט בשבט התשעח

"לייצר כושר הרתעה כדי למנוע את הפיגוע הבא"
יוסי אלעד וחיה סלומון, צילום: באדיבות המשפחה

בבית המשפט העליון התקיים היום (א') דיון בעתירה שהגישה משפחת סלומון לבג"ץ, שבה דרשה המשפחה להרוס את בית המחבל באופן מלא ולא באופן חלקי, זאת לצורך הרתעה עתידית ומניעת פיגועים נוספים. בדיון נכחו כמה משפחות שכולות נוספות, שהגיעו כדי לגבות את משפחת סלומון בדרישתה.

במהלך הדיון פנתה מיכל סלומון, אלמנתו של אלעד הי"ד, לשופטים וביקשה כי יורו לכוחות צה"ל להשלים את הריסת בית המחבל. לבסוף דחו השופטים את ההחלטה למועד מאוחר יותר.

"באנו לבית המשפט כדי לבקש הרס של בית המחבל בצורה מלאה. עורך הדין הסביר בצורה מדויקת את כל הסיבות לכך", אמרה סלומון לאחר הדיון.

"בסוף הדיון פניתי לשופטים ואמרתי להם, שאנחנו פה מסיבה אחת - צריך לייצר כושר הרתעה כדי למנוע את הפיגוע הבא, לאף אחד אין מושג מה זה להיות משפחה שכולה באמת. מאחורי זה יש חיים שלמים, יש הרבה סבל, יש הרבה החלטות שצריכים לקחת לבד.

"אנחנו פה כדי שהמשפחה הזו, משפחת השכול תסתיים, שלא יצטרפו עוד חברים חדשים. כולי תקווה שבית המשפט יחשוב על הדברים באמת, ויבין שהפקר חיי אדם מתחיל כאן, במניעת ההרתעה", הוסיפה.

עו"ד חיים בלייכר מארגון "חוננו" שייצג את המשפחה בדיון, אמר: "חשוב לנו ללכת ולעשות הכל כדי למגר את הטרור האיסלאמי הקיצוני הרצחני. במקרה הזה של רצח אכזרי, ודאי שהרס הבית היה צריך להיות מוחלט, בשביל לשדר שהטרור לעולם לא ישתלם.

"לצערנו בעקבות תקדימים בבג"ץ הייתה טעות בפרשנות, המדינה שגתה ולא הרסה את כל הבית. אנחנו חושבים שזו טעות מהותית. אבל זו גם טעות משפטית גדולה ואת זה נלך ונוכיח במהלך הבג"ץ".

לדברי בלייכר, "אנחנו רוצים לחזק את ידי כוחות הביטחון, שיהיה להם את כל הכלים לפעול נגד הטרור בלי שום חשש, ואנחנו רוצים שגם אזרחי ישראל יוכלו לומר דבריהם בבית המשפט ויילחמו את המלחמה המשפטית של להחזיר לצה"ל את הכוח החוקי לבצע את מה שמוטל עליהם ואת חובתם להגן עלינו, אזרחי המדינה.

"אנחנו פה בשם משפחת סלומון וגם בשם כל המשפחות השכולות, שהם עצמם גם בשם כל עם ישראל. כולנו מאחוריהם בעניין הזה של שינוי המומנטום ונתינת הכלים לצה"ל להילחם ולמגר את הטרור כולו".