הרב שמואל אליהו: "רק במשטרים חשוכים אסור לבקר את הצבא"

שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר היום [ש'] בעיר אשדוד והתייחס לסערת "חוק המרכולים" ולאמירותיהם של רבנים מהציונות הדתית הקוראים להדחת הרמטכ"ל: "זה לא סביר ולא מקובל, נשים תמיד היו חלק מצה"ל, האמירות הללו, אין להן מקום".

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/01/18 21:00 ד בשבט התשעח

הרב שמואל אליהו: "רק במשטרים חשוכים אסור לבקר את הצבא"
הרב שמואל אליהו, צילום: פלאש 90

בצל מחאת תושבי העיר אשדוד נגד סגירת בתי עסקים ביום שבת, ביקר היום [ש'], שר הביטחון במתחם קניות בעיר ואמר כי לחוק המרכולים יש השפעות רבות על סדר היום של אזרחי ישראל וכי: "מה שאנחנו רואים באשדוד זה ההשפעה, עד לאחרונה חיו באשדוד בהרמוניה ועכשיו העיר מפולגת עקב חוק המרכולים. אני מקווה שזה לא יהיה בערים אחרות, הפילוג הזה פוגע בחוסן הלאומי".

במהלך הביקור התייחס אף לסערת ההתנגדות של הרב אבינר והרב שמואל אליהו לגיוס בנות לצה"ל והודיע כי הורה שלא לאפשר לרבנים שקראו נגד גיוס הבנות, לקחת חלק בטקסים ואירועים בתוך צה"ל. "אני לא מתכוון לתת להם במה בתוך הצבא עד שלא יחזרו בהם. מדובר בעובדי מדינה שבין היתר מקבלים משכורת ממשלמי המיסים." בתגובה לקריאה להדחתו של הרמטכ"ל אמר: "זה לא סביר ולא מקובל, נשים תמיד היו חלק מצה"ל, האמירות הללו, אין להן מקום".

מלשכתו של הרב שמואל אליהו נמסר בתגובה: "ליברמן מסית ומשקר במודע. הרבנים מעודדים את תלמידיהם להתגייס ליחידות היותר מובחרות. הרבנים קוראים להם לא להשתתף ביחידות השדה המעורבות שבהם מורידים את הרף הצבאי בשביל לקדם אג'נדות פולטיות. רק במשטרים חשוכים אסור לבקר את הצבא. אנחנו חיים במדינת ישראל. צה"ל הוא לא חברה פרטית של אביגדור ליברמן, אם הוא לא יתנצל ויבטל את הוראתו הוא יצטרך לעמוד מול תביעות משפטית, גם על שקריו".

 

לקריאת מאמר הרב אבינר: "מצוות צבא הבאה בעבירה", היכנסו