ליברמן על "יחרב ביתך" של אבו מאזן: "נאום חורבן הבית"

שר הביטחון התייחס לדברים החריפים שאמר יו"ר הרשות הפלסטינית על הנשיא טראמפ וציין כי "רוצה ללכת לעימות עם ישראל במישור המדיני. משהו עובר אליו, והשאלה היא - האם הוא באמת פרטנר?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/18 08:27 כח בטבת התשעח

ליברמן על "יחרב ביתך" של אבו מאזן: "נאום חורבן הבית"
שר הבטחון אביגדור ליברמן, צילום: מרים אלסטר פלאש 90

שר הביטחון אביגדור ליברמן תקף הבוקר (שני) את נאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזןואת הדברים החריפים שאמר על הנשיא טראמפ.

"זה נאום חורבן הבית של אבו מאזן, שמסמן אובדן עשתונות, איבוד התמיכה של העולם הערבי המתון וכמובן ויתור על המשא ומתן", הוא אמר בראיון לגלי צה"ל.

לדבריו, "אבו מאזן נהנה מהתמיכה הכספית של נשיא ארה"ב, ולכן אני תוהה באמת לגבי כל ההתנהלות שלו. הוא לא מבין שאין אלטרנטיבה לארה"ב - לא רק בשבילו ובשביל ישראל, אלא לכל העולם המתון".

טראמפ ואבו מאזן בנאום משותף

אבו מאזן וטראמפ בימים שנראו יפים יותרצילום: פלאש 90. STR

אמש נאם אבו מאזן בפני המועצה המרכזית של אש"ף ויצא בחריפות נגד מהלכיו האחרונים הנשיא האמריקני ונגד ישראל, "קיבלנו את סטירת הלחי של המאה", הוא אמר על ההכרה בירושלים כבירת ישראל, "לא נסכים לתכנית של טראמפ".

יו"ר הרשות הפלסטינית התייחס גם לאיום מכיוון טראמפ, לפיו יקצץ מכספי הסיוע של הפלסטינים על רקע התנגדותם שלא לשוב לשולחן המשא ומתן, "אנחנו לא צריכים שמישהו ישלם לנו. ומה אני רואה בטוויטר, ציוץ שאומר: 'אנחנו לא נשלם לפלסטינים כסף כיוון שהם מתנגדים למשא ומתן'. ייחרב ביתכ (שביתך ייחרב. מ"ו). אתה התנגדת".

בהמשך הוא גם טען כי מדינת ישראל היא תוצר של מזימה אירופית שנועדה להתמודד עם האנטישמיות על חשבון הפלסטינים, "הארופים רצו לחסל את האנטישמיות אז הם נפטרו מהיהודים ושלחו אותם הנה לגזול את אדמותינו. הרצל בעצמו אמר שהאנטישמיות היא המנוע של הציונות״

על כך אמר ליברמן כי לדעתו  יו"ר הרשות "רוצה ללכת לעימות עם ישראל במישור המדיני. הוא חושב שיש לו רוב אוטומטי בכל הגופים הבינלאומיים, ולכן הוא פונה אליהם, בניגוד לכל ההסכמות. בנוסף, גם בשטח הוא קורא לעימות, ואנחנו רואים את ההפגנות שמגיעים אליהן אנשים בשכר. אלה הפגנות שהוא מעודד ומוביל ונותן הוראות ישירות".

שר הביטחון אף ציין כי "התנהלות כזו, שהיא מאוד ילדותית, היא משהו בלתי אחראי. משהו עובר אליו, והשאלה היא - האם הוא באמת פרטנר? האם באמת אפשר לשמור איתו על איזושהי מערכת יחסים שתאפשר דו קיום מסוים ביהודה ושומרון בין יהודים וערבים?".