ליברמן: "העברנו דרישה לאי הכנסת הגופה". שמחה גולדין: "מתחבאים מאחורי מצרים"

שר הביטחון דחה את דרישת משפחת גולדין, שלא לאפשר את קבורת גופת המהנדס עד שיושבו החיילים והאזרחים החטופים, "אם הוא יוכנס דרך רפיח ומצרים אז אין לנו שליטה על כך". אביו של הדר: "זה לא מה שהנהגה צריכה לעשות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/04/18 08:24 ז באייר התשעח

ליברמן: "העברנו דרישה לאי הכנסת הגופה". שמחה גולדין: "מתחבאים מאחורי מצרים"
אביגדור ליברמן, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

שר הביטחון אביגדור ליברמן דחה הבוקר (ראשון) את דרישת משפחת גולדין, בנושא השבת גופת המחבל המהנדס לעזה, וטען כי הדבר לא תלוי בישראל אלא במצרים.

"אנחנו לא מעבירים גופות לרצועת עזה וזה אושר כבר על ידי כל הגורמים, אמר ליברמן בראיון לגלי צה"ל והוסיף כי "אם הוא יוכנס דרך רפיח ומצרים אז אין לנו שליטה על כך. העברנו כבר את דרישתנו דרוך הצינורות המתאימים".

לדבריו, "ברגע שאנחנו יודעים שהוא איש חמאס אז אנחנו בטח שלא נאשר את כניסת גופתו. אנחנו צמודים לאותו מבחן המשפטי ופועלים בצינורות המתאימים".

לאה ושמחה גולדין

לאה ושמחה גולדיןצילום: פלאש 90

בשבת חוסל ד"ר פאדי אל בטאש, מהנדס חבר ארגון חמאס, במלזיה. משפחת גולדין דרשה אמש משורת גורמים לא לאפשר את קבורת גופתו עד שיושבו גופותיהם של החיילים החטופים ושל יתר הישראלים המוחזקים בעזה. דרישה דומה הציב השר בנט ועל מתח שר הביטחון ביקורת בטענה שמדובר "בעיקר בפנייה לתקשורת".

ביחס להאשמות חמאס, לפיהן ישראל עומדת מאחורי החיסול, אמר כי "אנחנו לא מתייחסים לכל אמירה של הנייה. תמיד טוענים שזה אנחנו ואפשר גם להטיל באותה מידה את האחריות על ג'יימס בונד".

שמחה, אביו של החייל השבוי בעזה הדר גולדין, הגיב לדברי לדברים וטען כי שר הביטחון וההנהגה הישראלית "מתחבאים" מאחורי מצרים. ""אם צריך להפעיל לחץ על מצרים", אמר, "אז זה מה שהקבינט צריך לעשות. לא יכול להיות ששר הביטחון רק יגיד 'העברתי את הדברים למצרים'. זה לא מה שהנהגה צריכה לעשות. שלא יתחבאו מאחוריהם".