לא רק תפילין: בארץ נהדרת עשו צחוק גם מ"התקווה"

מרבית הזעם של המערכת הציבורית וגולשי הרשתות החברתיות הופנה לכיוון קטע התפילין שהפכו לקוקיות, אך מסתבר שבתכנית הדגל של קשת שמו ללעג גם את ההמנון הלאומי של ישראל. צפו בקטע

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/05/18 08:48 ג בסיון התשעח

לא רק תפילין: בארץ נהדרת עשו צחוק גם מ"התקווה"
צוחקים גם על ההמנון הלאומי, צילום: צילום מסך

ברשתות החברתיות זעמו על התכנית 'ארץ נהדרת' לאחר שלדעתם עשתה אתמול (רביעי) שימוש מבזה בתפילין, אך מסתבר שלא רק תשמיש הקדושה שמו בקשת ללעג אלא גם את ההמנון הלאומי של ישראל.

"התפילין בחברה טובה", כתב בפייסבוק עיתונאי ערוץ 20 ועורך 'כיפה' לשעבר משה מאירסדורף, "הם מבזים את ההמנון הלאומי באותה מידה".

באחד הקטעים בתכנית עמדו מספר דמויות, ביניהן אלה של בנימין נתניהו, נפתלי בנט ונטע ברזילי, ושרו את 'התקווה' כשמדי פעם הם הכניסו מילים נוספות והשמיעו קולות שונים בין שורות מילות ההמנון.

https://www.facebook.com/moshemem/videos/10215102569905016/

מלבד הקטע הזה, שודר אתמול התכנית מערכון שבו נראתה דמותו של השר בנט כשלראשה זוג תפילין בצורת קוקיות, שדמתה לתסרוקת עמה עלתה הזמרת נטע ברזילי לתחרות האירוויזיון בשבוע שעבר.

"שלחתי פניה חריפה לרשות השנייה, אמר סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, "במחאה על ביזוי קודשי ישראל בתכנית ארץ נהדרת. יש דברים שעליהם לא צוחקים. גם הומור צריך להיות עם טעם. אין לי ספק שרוב אזרחי ישראל המחוברים למסורת היהודית העתיקה, מתנגדים לסוג הומור כזה".

יו"ר האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל אמר על מערכון התפילה כי "לא ייתכן ביזיון כזה של הדת היהודית לא כיום ולא בעתיד. ארץ נהדרת, טעיתם טעות חמורה, גם בתוכניות סאטירה יש גבולות שאותם לא חוצים. מעבר לכך שפגעתם ברגשות, עברתם על החוק, חוק העונשין אוסר על פגיעה ברגשי דת ומסורת".