לא רק רווקות. הרב ליאור: "אין לנשים לעלות להר הבית כלל"

מתשובת הרב שנחשב לגדולי התומכים בעליה להר הבית, לשאלת בלנית שהגיעה לידי 'כיפה', עולה כי לדעתו לא רק לנשים רווקות אסור לעלות למתחם, אלא לנשים בכלל וכי "ממילא אין לאפשר לנשים פנויות לטבול במקווה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/09/17 20:16 טז באלול התשעז

לא רק רווקות. הרב ליאור: "אין לנשים לעלות להר הבית כלל"
אוסר על נשים לעלות להר הבית. הרב ליאור, צילום: פלאש 90. קובי גדעון

לפני מספר שבועות הוציאו שורה ארוכה של רבנים גילוי דעת שאסר על נשים רווקות לעלות להר הבית. אחד החותמים היה הרב דוב ליאור שנחשב לגדולי התומכים בעליה על ההר, מה שעורר אצל לא מעט אנשים בלבול בנוגע לעמדתו הברורה בנושא. לידי 'כיפה' הגיעה תשובה ששיגר הרב לבלנית, ממנו עלתה כי לדעתו אסור לנשים בכלל לעלות למתחם וכי על הבלניות לנסות למנוע מרווקות לטבול.

בלנית מאחד היישובים בארץ שאלה לפני מספר שבועות את הרב ליאור האם מותר לה לאפשר לנשים רווקות לטבול לפני עלייתן להר הבית, האם היא צריכה להיות נוכחת בזמן הטבילה והאם הטובלת צריכה לברך.

הר הבית

הר הביתצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"לענ"ד אין לנשים לעלות להר הבית כלל", ענה הרב והוסיף כי "ממילא אין לאפשר לנשים פנויות לטבול במקווה". לדבריו, איסור זה נועד "כדי למנוע פריצת גדרי צניעות". בהמשך הוא כתב כי "ילדות לפני גיל נערות יכולות לעלות להר הבית והן אינן צריכות לטבול"

בנוגע לנוכחות הבלנית בטבילה שכזו הוא ציין כי "בכל טבילה של אשה צריכה להיות בלנית כדי לוודא שלא תצאנה שערות מחוץ למים", עם זאת הוא הוסיף כי אין הכוונה לטבילת אשה לפני עלייה להר הבית, שכן לדעתו עלייה זו אסורה וכמובן גם הטבילה לפניה. כמו כן הוא אמר כי "אשה נשואה הטובלת לנידתה בוודאי שצריכה לברך. ולרווקה אסור לטבול כלל".

דברי הרב מפתיעים מעט שכן הוא ידוע בתמיכתו הגדולה בנושא העלייה להר הבית, זאת בניגוד גמור לעמדת הרבנות הראשית, רבני הציבור החרדי וחלקים נרחבים בזרם השמרני של הציונות הדתית. אולם בנושא עליית נשים למקום, נראה שלא רק שהוא אוסר על נשים רווקות אלא שהוא אוסר על נשים בכלל ואף סובר שעל הבלניות לא לאפשר לנשים שמעוניינות לעלות להר הבית לטבול במקווה.

תשובת הרב ליאור לבלנית

תשובת הרב ליאור לבלניתצילום: צילום מסך

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן