לא עברה לסדר היום: העונש של שקד לאופוזיציה

בעקבות ניסיון הניצול של האופוזיציה את היעדרות חברי הבית היהודי מהמליאה, לאור השתתפותם בהלוויית הרב שבח, החליטו השרים שקד ולוין לבלום הצעות חקיקה של חבריה. שקד: "חוסר האנושיות ששבר את גב הגמל". חסון: "ניצול ציני של הרוג טרור. לא ידעתי על מועד הלוויה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/01/18 17:11 כג בטבת התשעח

לא עברה לסדר היום: העונש של שקד לאופוזיציה
השתמשו במקל. שקד ולוין, צילום: Hadas Parush/Flash 90

הפעם זה לא עבר להם בשתיקה: לאחר שהאופוזיציה ניסתה לנצל את היעדרות חברי הבית היהודי מהכנסת, בשל הלוויית הרב שבח הי"ד, כדי להקדים את ההצבעה על "חוק ליצמן", החליטו השרים שקד ולוין להעניש את חבריה.

שרת המשפטים ושר התיירות, המשמשים כיו"ר ועדת השרים לענייני חקיקה וממלא המקום בהתאמה, החליטו שלעת עתה לא יובאו יוזמות חקיקה של חברי האופוזיציה לוועדה. 

הרקע לעונש הוא ניסיון האופוזיציה להביך את הקואליציה, בנוגע לחוק שיחזיר את ח"כ ליצמן למשרד הבריאות כסגן שר, באמצעות משיכת כל ההסתייגויות ממנו והקדמת ההצבעה. זאת מתוך מחשבה שבאותו הזמן לא היה רוב לחוק בכנסת.

זעם הקואליציה היה על כך שהדבר נעשה מתוך ידיעה שחברי הבית היהודי, השרים בנט ואריאל וח"כ סמוטריץ', משתתפים בהלוויתו של הרב רזיאל שבח הי"ד, ועל כן חשבו המתנגדים לחוק כי הקואליציה לא תצליח לגייס 61 תומכים. יש לציין כי למרות זאת החוק עבר ברוב של 62 תומכים מול 38 מתנגדים.

ח"כ חסון בכנסת

לא ידע? ח"כ חסוןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שרת המשפטים איילת שקד: "גם האופוזיציה יכולה לפעול ביתר אנושיות, בייחוד נוכח פיגוע טרור שבוצע. חוסר האנושיות שגילתה היום האופוזיציה היא הקש ששבר את גב הגמל. זאת, לאחר ביזוי הכנסת בשבועיים האחרונים בזמן שחברי האופוזיציה רצו לעתור לבג"ץ נגד חוקים שהכנסת אישרה.

לדבריה, היא לא תסכים "למצב בו האופוזיציה עושה את תפקידה הפרלמנטרי ומבצעת פיליבסטרים של ימים שלמים רק כדי לרוץ לבג"ץ מיד לאחר הפסדם. האופוזיציה צריכה להחליט האם היא הולכת על מסלול של חקיקה או למסלול עוקף כנסת. אי אפשר לקבל מצב שמפלגה ביד אחת מגישה עתירות נגד הליכי חקיקה בכנסת ומצד שני מבקשת לקדם חוקים בכנסת".

שר התיירות יריב לוין: "התנהלות האופוזיציה היום חצתה את כל גבולות הטעם הטוב, כאשר במהלך חסר רגישות וחסר אנושיות בחרו לנצל את השתתפותם של שרים וחברי כנסת בלוויית נרצח פיגוע טרור, הרב רזיאל שבח ז"ל, בכדי לנסות ולפגוע בחקיקה במליאת הכנסת". 

עוד הוא ציין כי "חברי האופוזיציה ממשיכים להתנהל כאחרוני העסקנים כאשר הם יושבים בכנסת ומבקשים לשים את בג"ץ מעל הכרעת העם. אני מקווה שהצעד שאנו נוקטים בו היום יגרום להם לשוב לדרך הגיונית ומכבדת של התנהלות בכנסת".

י"ור סיעת המחנה הציוני, ח"כ יואל חסון שהיה אחראי על המהלך, הגיב לדברים בחשבון הטוויטר וצייץ: "שוב ניצול ציני של הרוג טרור במאבק בין ימין ושמאל. לא ידעתי על מועד הלוויה המדויק של רזיאל שבח ז"ל ובוודאי לא על נוכחות חברי כנסת שם. כל מי שטוען אחרת, שקרן. זה נסיון לפגוע בזכותה של האופוזיציה לפעול באופן חופשי".