לא יהודים? אולי זו המשרה בשבילכם 

עיריית אשדוד מחפשת פקחים חדשים שיאכפו את חוק העזר העירוני שאוסר על פתיחת עסקים בשבת. במודעת דרושים שפרסמה הודגש כי "המשרה מיועדת לאוכלוסייה שיום שבת איננו יום המנוחה שלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/18 14:20 כט בטבת התשעח

לא יהודים? אולי זו המשרה בשבילכם 
עיריית אשדוד, צילום: Serge Attal/Flash90

על רקע אישור חוק המרכולים, בעיריית אשדוד מחפשים פקחים שיאכפו את החוק במרחב הציבורי בעיר, וימנעו מבתי עסק לפתוח את שעריהם בשבת. במודעת דרושים שפורסמה באתר העירייה הודגש כי "המשרה מיועדת לאוכלוסייה שיום שבת איננו יום המנוחה שלה".

בהגדרת התפקיד נכתב כי הפקחים יהיו אמונים על "שיפור איכות החיים של התושבים ונקיטת פעולות לשמירה על סביבת מגורים/עסקים נאותה, באמצעות אכיפה של חוקים ושל מכלול חוקי העזר העירוניים ברשות המקומית". בחוק העזר העירוני לפתיחת עסקים בעיר מצוין כי רק בתי עסק שמגישים אוכל בלבד - ללא ליווי של שעשוע או נגינה - רשאים לפתוח את שעריהם ביום המנוחה.

בשבת האחרונה חילקו פקחי העירייה דוחות לעסקים שנפתחו ביום במנוחה, מה שגרר תגובות נזעמות מצד תושבים בעיר. בעקבות הגברת הפיקוח בנושא הפגינו כאלף מהם נגד מה שנראה בעיניהם כ "כפייה דתית".  

בעיריית אשדוד אמרו בתגובה כי "אין שינוי במדיניות של עיריית אשדוד, אשר פועלת בהתאם לחוק העזר העירוני וממשיכה במאמצים להשיב את הסטטוס קוו לקדמותו".

מודעת הדרושים של עיריית אשדוד

מודעת הדרושים של עיריית אשדודצילום: צילום מסך