"יש להורות לחיילים לחסל מחבלים ולא לנטרלם"

סגן השר מייקל אורן קרא למקבלי ההחלטות לשנות את נוהלי הפתיחה באש, "במשטרת לוס אנג'לס, הוראות הפתיחה באש מחייבות לירות באדם המהווה סכנה על מנת להרוג". ח"כ יוגב: "על נתניהו וליברמן להורות על הרס בית הרוצח בלא להמתין או לבג"ץ"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/03/18 07:12 ב בניסן התשעח

"יש להורות לחיילים לחסל מחבלים ולא לנטרלם"
קורא לחסל מחבלים ולא לנטרל אותם. אורן, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

סגן השר ח"כ ד"ר מייקל אורן התייחס היום (ראשון) לפיגוע הדריסה בשומרון ואמר כי על צה"ל לשנות את נוהלי הפתיחה באש.

"אין דרך בטוחה לוודא כי המחבל "מנוטרל", הוא אמר, "לכן, יש להורות לחיילים שתופסים טרוריסטים באמצע פעולת טרור, לפתוח באש כדי להרוג ולא לנטרל".

לדברי חבר כולנו, "מחבל שמבצע פיגוע טרור הוא סכנה ממשית וכדי לשמור על חיי חיילנו ובטחון הציבור יש לשנות את הוראות הפתיחה באש. הדרך היחידה לוודא שהמחבל אכן מנוטרל ולא מהווה סכנה היא באמצעות ירי במטרה להרוג".

אורן הביא כדוגמא את ההנחיות שלפיהן פועלים שוטרים בארה"ב, "במשטרת לוס אנג'לס, הוראות הפתיחה באש מחייבות את השוטרים לירות באדם המהווה סכנה על מנת להרוג". לסיום אמר כי הוא "משתתף בצער המשפחות השכולות ומאחל החלמה מהירה לחיילים הפצועים".

סמוך לכניסת השבת דרס מחבל ארבעה חיילים, בעמדה ליד מבוא דותן שבשומרון, רצח את סרן זיו דאוס ואת סמל נתנאל קהלני ופצע שניים נוספים מהם אחד במצב קשה.

ח"כ מוטי יוגב

ח"כ מוטי יוגבצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי, התמקד במימד ענישת המחבל ומשפחתו, "בצער גדול עם משפחות החיילים שנהרגו בפיגוע הדריסה בצפון השומרון וברכת החלמה לפצועים.

"רצח ופציעת החיילים בדריסה בצפון השומרון, מחייב פעולות תגובה והרתעה, כפי שמערכת הביטחון מבצעת ומבקשת לבצע. לעצור את משתפי הפעולה עם הרוצח, להרוס את ביתו ולהגלות את משפחתו".

לדבריו, "פעולות אלו מחוייבות בכדי לייצר ענישה והרתעה כאחד. אם מערכת המשפט לא תאפשר פעולות מרתיעות אלו, היא תהיה שותפה באחריות לרצח הבא". יוגב הוסיף כי "על ראש הממשלה ושר הביטחון להורות על הרס בית הרוצח תוך 48 שעות בלא להמתין או לשעות להקפאות בג"ץ".

עוד הוא אמר כי "יש להקפיא ולחלוט, את העברות הכספים אותם משלמת הרשות הפלשתינית למשפחות הרוצחים, בלא לתרץ תירוצים. ידעו חיילי צה"ל ואזרחי ישראל שיש ממשלה בישראל, המגנה על חייהם, מגבה את פעולותיהם ומענישה את הפוגעים בהם. '...דם עבדיו ייקום ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו'".