ראש הממשלה מגנה את יוזמת החקיקה האירית

מלשכתו של ראש הממשלה פורסמה הערב [ג'] הודעת גינוי ליוזמת החקיקה האירית וכך נכתב בה: "היוזמה נותנת רוח גבית למבקשים להחרים את ישראל ועומדת בניגוד מוחלט לעקרונות המנחים של הסחר החופשי והצדק".

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/18 20:30 יד בשבט התשעח

ראש הממשלה מגנה את יוזמת החקיקה האירית
רוה"מ בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90

מלשכתו של ראש הממשלה פורסמה הערב [ג'] הודעת גינוי ליוזמת החקיקה האירית: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מגנה בתוקף את יוזמת החקיקה האירית שכל מטרתה היא תמיכה בתנועה ה- BDSופגיעה במדינת ישראל. היוזמה נותנת רוח גבית למבקשים להחרים את ישראל ועומדת בניגוד מוחלט לעקרונות המנחים של הסחר החופשי והצדק".

בתוך כך, הנחה ראש הממשלה לזמן את שגרירת אירלנד בישראל לשיחת נזיפה במשרד החוץ.

מוקדם יותר פורסם כי קבוצה של אנשי ציבור ישראלים, בהם בין היתר חברי כנסת לשעבר, משפטנים ושגרירים לשעבר, פנו היום (ג') במכתב למחוקקים באירלנד בבקשה שיתמכו בהצעת החוק שתעלה לדיון בסנאט על איסור לייבא ולמכור מוצרים מההתנחלויות. על פי ההצעה, מי שיעבור על החוק צפוי לעונש מאסר של עד חמש שנים.

בין החותמים על המכתב ניתן למצוא את חברי הכנסת לשעבר רומן ברונפמן, אברום בורג, נעמי חזן, צלי רשף ויעל דיין, השגרירים לשעבר אילן ברוך ואלון ליאל, היועץ המשפטי לשעבר מיכאל בן יאיר, ואת אורי אבנרי ופרופ׳ אלי בר-נביא.

במכתב שפרסמו בעיתון ״אייריש טיימס״, כתבו אישי הציבור: ״אנו, אזרחים מודאגים של ישראל, מפצירים באירלנד לתמוך בכל חקיקה שתסייע לאכוף את האבחנה בין ישראל עצמה לבין ההתנחלויות בשטחים הכבושים בגדה המערבית ובמזרח ירושלים".

לדבריהם, "הכיבוש הישראלי של השטחים מעבר לקווי 67׳ מתמשך זה יותר מחמישים שנה ללא סוף באופק, ולא רק שהוא לא צודק אלא שהוא גם מפר החלטות רבות של האו"ם. אנו משוכנעים שהכיבוש המתמשך הוא בלתי אפשרי מבחינה מוסרית ואסטרטגית, מזיק לשלום ומהווה איום על ביטחונה של ישראל. כאנשים שאכפת להם עמוקות מעתיד ישראל וכמהים לשלום עם שכנינו - אנו מפצירים בכם לתמוך בחוק״.