יפרקו את הממשלה? לראשונה מזה 3 שנים מועצות גדולי התורה מתכנסות לדון בנושא השבת

בפעם הקודמת זה נגמר בהפגנת המיליון. עשרות רבנים בכירים, מכלל הסיעות החרדיות בכנסת, צפויים לקיים כנס מיוחד שידון בהתנהלות הממשלה בנושא השבת במרחב הציבורי. האם מה שלא עושות החקירות תעשה השבת?

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/09/17 07:12 טו באלול התשעז

יפרקו את הממשלה? לראשונה מזה 3 שנים מועצות גדולי התורה מתכנסות לדון בנושא השבת
למצולמים אין קשר לכתבה. הפגנת חרדים נגד גיוס לצה"ל, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

חילול השבת במרחב הציבורי מאיים שוב לפרק את הממשלה. מחר (חמישי) צפוי להתקיים כנס מיוחד ויוצא דופן, שיפגיש את מועצות גדולי התורה של כלל הסיעות החרדיות ובו ידונו הרבנים הבכירים בהתהלות הממשלה בנושא השבת.

מועצות גדולי התורה של ש"ס, יהדות התורה ואגודת ישראל, יטכסו עצה כיצד לנהוג במשבר השבת החדש שמתבטא בעבודות שונות שנעשות בשבת כמו עבודות הרכבת והנמל החדש בחיפה.

כמו כן נושא נוסף שהבעיר את חמתם של נציגי הציבור החרדי, זה כוונות של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול למתן היתר לקיום משחקי הכדורגל בשבת. בסביבתו של נתניהו כך נכתב ב'מעריב' חוששים מאוד מהכינוס המדובר שכרגע מאיים עליו יותר מאשר החקירות שהוא עובר.

בנוסף לכך מחר יפגשו חברי הכנסת אורי מקלב וישראל אייכלר מיהדות התורה ויואב בן צור ומיכאל מלכיאלי מש"ס, עם מנכ"ל משרד העבודה ד”ר אביגדור קפלן, וידונו עמו בנושא ההיתרים לעבודות בשבת. מועצות הרבנים, שכוללות עשרות רבנים בכירים מכל הזרמים בציבור החרדי. ישמעו את סקירתם של חברי הכנסת ולאחר מכן יגשו לקבל החלטות.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד

נתניהו "יצליח כמוהו להוציא מאות אלפים לרחובות? לפידצילום: יונתן סינדל פלאש 90

יש לציין כי הפעם האחרונה שבה התקבצו הרבנים במסגרת הזו הייתה בזמן הממשלה הקודמת כשחוק הגיוס נחקק על ידי סיעת יש עתיד והעומד בראשה ח"כ יאיר לפיד. בפעם הקודמת קראו הרבנים לציבור החרדי לצאת לרחובות ולמחות מה שהוביל להפגנת המיליון שנערכה בשנת 2014.

על כל החלטה שלא תתקבל, צפוי המגזר החרדי לשיתוף פעולה לפחות מצידה של סיעת האיחוד הלאומי. אמש שיגר יו"ר הסיעה השר אורי אריאל, מכתב לראשי הסיעות החרדיות בו הוא כתב בין היתר כי לנוכח כוונת ראש הממשלה להתיר את משחקי הכדורגל בשבת, יש להביא "לפעולת חירום משותפת המבהירה כי השבת במרחב הציבורי היא ערך יהודי ראשון במעלה ויש לדחות מפניו את חילולי השבת בכל התחומים".