יעלון: "האם הקמת היישובים החדשים היא אינטרס שלנו? אנחנו צריכים לשאוף להיפרדות"

היום התקיים כנס הרצליה בו אמר יעלון, לשעבר שר הביטחון, כי ישראל צריכה לשאוף להיפרדות מהפלסטינים וטען "אין היום איום קיומי על המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/17 20:40 כז בסיון התשעז

יעלון: "האם הקמת היישובים החדשים היא אינטרס שלנו? אנחנו צריכים לשאוף להיפרדות"
יעלון בכנס הרצליה, צילום: אריאל חרמוני פלאש 90

בכנס הרצליה שנערך היום דיבר שר הביטחון לשעבר, יעלון,על מצב הסכסוך עם הפלשתינים: "אנחנו צריכים להחליט לעצמנו שאנחנו לא רוצים מדינה דו לאומית – אני רואה סימנים של לחצים בקואליציה הנוכחית שלא התכוונו אליהם ולא רצינו אותם. האם הקמת היישובים החדשים היא אינטרס שלנו? אנחנו צריכים לשאוף להיפרדות. המגמה הזו לא בריאה", אמר יעלון.

יעלון התייחס למערכת הפוליטית: "התפטרתי לפני שנה ומאז אני לא רואה שינויים לטובה, כשרק אתמול החלה חקירה נוספת בנושאי הון-שלטון. אם סדר העדיפויות איננו טובת ישראל אלא שיקולי כסף, מצבנו רע מאוד. יש פה ראש ממשלה שלישי בחקירות. אני רואה היום חוסר מנהיגות ופוליטיקה של הישרדות. אני מקווה שתהיה לי הזדמנות לממש את מה שאני מכיר כדי להחזיר אותנו אל התלם".

באשר למצב הביטחוני של ישראל אמר יעלון, כי: "מראייה מדינית –אין היום איום קיומי על מדינת ישראל, לא של צבאות, לא של רקטות וטרור. אין ספק שצה"ל הוא הצבא החזק ביותר במזרח התיכון, ונהנה מהרתעה אפקטיבית. גם בגבול עזה, יש לנו כבר שלוש שנים של שקט - לכל המבקרים למיניהם על צוק איתן. כמו כן, יש לנו הסכמי שלום יציבים, ואנחנו לא בעימות מול הסונים – המושג הסכסוך הישראלי-ערבי כבר לא רלוונטי לפי שעה. בנוסף, דאעש במזרח התיכון הולך ונחלש: אני מאמין שצריך ואפשר להכות בו על הקרקע, וניתן להביסו".

לגבי הנעשה במזרח התיכון כולו העריך יעלון כי "שבע השנים האחרונות מתאפיינות ברעידת אדמה גיאופוליטית שאני לא רואה את סיומה. הנחת העבודה של כולנו, היא שלא הולכים לייצב את המזרח התיכון בטווח הנראה לעין. יש פה כמובן השפעה מערבית פטרוניסטית ומאופיינת במידה רבה בבורות ונאיביות של ניסיון לייצר דמוקרטיזציה. עד לא מזמן הממשל האמריקני החליט לא להמשיך בתפקיד השוטר, והואקום התמלא בשלושה זרמים ששואפים להגמוניה: דאע"ש, איראן והאחים המוסלמים. יש צורך ברור בשוטר עולמי, ואנחנו רואים שבשונה ממדיניות הממשל הקודם, התגובה האמריקנית למול הפעלת נשק כימי של אסד היא כבר לא ישיבה מהצד".

אופיר סופר, מזכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי, הגיב לדברי יעלון וציין כי "בימים שממשלת ימין בונה יישוב חדש למפוני עמונה ואחרי עשור של הקפאה ברחבי יהודה והשומרון, בוחר יעלון לפגוע במאות אלפי תושבים המעוניינים לצמוח ולהתפתח בחלקת ארץ החשובה לא רק מבחינה אידיאולוגית אלא גם אסטרטגית למדינת ישראל ולהעניק עוד פרס לשונאינו מבית ומחוץ. חבל שמי שבחר לעזוב את הממשל והפוליטיקה, מרשה לעצמו לוותר על הדברים שהיו חשובים לו לאורך שנים, בכדי לקבל עוד כותרת ולנסות לשרבב קולות מהשמאל", דברי סופר.