יוזמת עונש מוות למחבלים מגיעה לכנסת

הצעתה של ישראל ביתנו, לאפשר הטלת עונש מוות על מחבלים בבית דין צבאי גם ברוב רגיל, צפויה להיתקל בקשיים מצד חלק מחברי הקואליציה ובראשם החרדים שליברמן התנגד לחוק המרכולים שניסו לקדם

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/01/18 07:33 טז בטבת התשעח

יוזמת עונש מוות למחבלים מגיעה לכנסת
שר הבטחון אביגדור ליברמן, צילום: מרים אלסטר פלאש 90

הצעת חוק עונש מוות למחבלים אמורה לעלות היום (רביעי) להצבעה בכנסת בקיאה טרומית, אך יוזמתה של ישראל ביתנו צפויה להיתקל בלא מעט קשיים.

לפי ההצעה, יוכל בית דין צבאי להטיל עונש מוות על מחבלים גם ברוב של שני שופטים ולא בהחלטה פה אחד כפי שהחוק מאפשר כיום.

מי שהשמיע את הסתייגותו מההצעה הוא שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ומי שמתנגד לה הם היועמ"ש אביחי מנדלבליט וראש השב"כ נדב ארגמן, כך שלא ברור עד כמה עמדתם תשפיע על הצבעת חלק מחברי הקואליציה.

בנוסף לכך לא ברור כיצד ינהגו הסיעות החרדיות, במיוחד יומיים לאחר שההצבעה על חוק המרכולים שניסו לקדם נדחתה בשבוע, בין היתר על רקע התנגדותה של סיעת ישראל ביתנו.

סמוטריץ

חברת מרצ מנסה לבטל את עונש המוות הקיים בחוק. סמוטריץ' ורוזין בכנסתצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

מי שבוודאי מתנגדת להצעתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן היא ח"כ מיכל רוזין ממרצ. הצעת חוק אחרת בנושא תעלה היום להצבעה ביוזמתה, ולפיה יבוטלו עונשי המוות הקיימים בחוק על עבירות בגידה, פגיעה בריבונות המדינה, סיוע לאויב בשעת מלחמה, והאפשרות בכלל להטיל עונש מוות בבית דין צבאי.

לצד זה, על פי הצעת החוק של רוזין, עונש מוות על פשע השמדת עם וחוק לעשיית דין בנאצים ובעוזריהם יישאר על כנו. יש לציין כי על בסיס סעיף זה הוצא להורג אדולף אייכמן בשנת 1962.  

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן