טראמפ והעולם מגיבים לחשיפת נתניהו

"נאום נתניהו מעביר את המסר הנכון", אמר הנשיא האמריקני שהוסיף כי עדיין לא קיבל החלטה בנוגע להסכם הגרעין. בגרמניה הבטיחו ללמוד את הנתונים ואילו באיחוד האירופי לא מצאו עדות לכך שבטהרן שיקרו לעולם

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/05/18 07:00 טז באייר התשעח

טראמפ והעולם מגיבים לחשיפת נתניהו
טראמפ עם נתניהו בביקורו בישראל, צילום: פלאש 90. קובי גדעון

בעולם הגיבו בזהירות לחשיפת ראש הממשלה, שהציג מסמכים רבים שהעידו כי איראן שיקרה למעצמות ולמרות ההסכם שנחתם עמה המשיכה במאמצי הגרעין שלה.

"נאום נתניהו מעביר את המסר הנכון. הפעילות של איראן אינה מקובלת עלינו והסכם הגרעין הוא הסכם גרוע", אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שעודכן בפרטי החשיפה עוד לפני נאומו של נתניהו.

עוד אמר טראמפ כי עדיין לא קיבל כל החלטה בנושא עמדת ארצו להסכם הגרעין, אותו כינה בעבר כרע, "עדיין מוקדם לספר כיצד אנהג בנושא הזה. מה שנעשה אינו סותר את העובדה שאנחנו יכולים לנסח הסכם שיהיה מקובל עלינו".

מלבד הנשיא האמריקני, שוחח אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ועם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. נתניהו סיכם עם המנהיגים שהוא ישלח בימים הקרובים צוותים מקצועיים שישתפו את גרמניה וצרפת בחומר המפורט שהגיע לידי ישראל, על מאמציה של איראן להשיג נשק גרעיני.

https://www.facebook.com/Netanyahu/videos/10155556738642076/

אמש שוחח ראש הממשלה גם עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעקבות חשיפת המסמכים של התוכנית האיראנית להשגת נשק גרעיני. השניים שוחחו גם על המצב בסוריה וקבעו להיפגש בהקדם. מלשכת נתניהו נמסר כי "ראש הממשלה מתכוון לעדכן בהקדם גם את מנהיגי בריטניה וסין".

באיראן הגיבו כצפוי בביטול לחשיפה הישראלית שמהווה הישג גדול למודיעין הישראלי שהצליח לשים את ידיו על נתונים ועדויות רבות לתכנית הגרעין של טהרן. שר החוץ האיראני, מוחמד זריף, התייחס לנאום ואמר כי "מדובר בדברי שקר שמטרתם להונות את העולם כולו. מאחורי ההצגה הזו עומדים האמריקנים. נתניהו נתן הצגה לתקשורת ולא יותר".

ממשלת גרמניה הודיעה בעקבות הדברים כי היא תבצע ניתוח מפורט של המידע הישראלי על פעילות הגרעין של איראן. שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, טענה כי באיחוד האירופי לא ראו בחשיפת ראש הממשלה הישראלי עדות לכך שאיראן הונתה את העולם, ""מהדיווחים עולה שנתניהו לא הטיל ספק בעמידה של איראן בהסכם הגרעין היום".