טענה: "זמביש פרש? הוא זה שהעלה את שמו של איתם ודחף למינויו"

ביהודה ושומרון עלו בתקופה האחרונה התנגדויות רבות למינויו המסתמן של אפי איתם לתפקיד ראש מועצת יש"ע, כשטענות רבות מופנות למחותנו בקרוב, זאב (זמביש) חבר שלדברי גורמים שונים דוחף למינוי, "לא ניתן לזה לעבור". דוד אלחיאני ל'כיפה': "להשהות את המינוי. זה לא ילך"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/10/17 17:23 ב בחשון התשעח

טענה: "זמביש פרש? הוא זה שהעלה את שמו של איתם ודחף למינויו"
יו"ר מועצת יש"ע הבא? אפי איתם, צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

דבר כוונת מינויו של השר והקצין הבכיר לשעבר אפי איתם לתפקיד ראש מועצת יש"ע, מעורר היום (ראשון) רחשים רבים והתנגדויות לא מעטות מהשטח. עיקר הטענות מופנות ליו"ר אמנה זאב חבר (זמביש) שלדברי מתנגדי המינוי, למרות פרישתו מועדת האיתור, הוא הכוח שמניע את הליך הבחירה באיתם.

"אני מאוד מעריך את אפי איתם ומאוד מכבד אותו", אומר ל'כיפה' ראש המועצה האזורית בקעת הירדן דוד אלחיאני, "אך בחודש האחרון, בכל מה שקשור להתנהלות וההתרחשויות מתחת לפני השטח, אני חושב שנכון להשהות את המינוי ולומר לאפי איתם שזה לא ילך".

אלחיאני מעיד כי הוא מתנגד למינוי מאחר והוא סובר שלתפקיד אמור להתמנות אחד מראשי הרשויות ביהודה ושומרון. לצד זה הוא מעיד כי הוא "שומע מיותר ויותר חברים שרוצים לחזור למתכונת המינוי הישנה וכן שהתהליך לא פעל כמו שצריך בלשון המעטה".

מה לא פעל כמו שצריך?

"אני לא הייתי בוועדת האיתור אך ממה שנאמר לי מכמה וכמה גורמים זמביש הוא זה שדחף למינוי של איתם", אומר מי שנחשב לקול שאינו הולך עם הזרם המרכזי של הנהגת מועצת יש"ע, "היו כאלה שתהו בלשון הרבה יותר חריפה בנוגע לפרישתו מועדת האיתור: 'האם רק לאחרונה הוא הבין שהוא עומד להפוך למחותן של אפי איתם? הרי על חתונה מודיעים כמה חודשים לפני'. לכן כדי לשמור על כבודו של אפי איתם ושל המועצה כולה, אני חושב שצריך לעצור ולעשות חשיבה מחדש ולא לגרום נזק מיותר לכלל המעורבים".

תולה תקוות בקבינט. אלחיאני

קורא להשהות את מינוי איתם. אלחיאניצילום: פלאש 90. יוסי זמיר

אתמול פורסם כי זאב חבר פרש מחברותו בועדת האיתור שאמורה להמליץ על איתם מאחר וילדיהם עומדים בפני חתונה. גורמים בכירים שונים שלא מעוניינים להיחשף מתבטאים בצורה חדה יותר מאלחיאני וטוענים כי מינויו המסתמן של איתם לא נכון מכמה סיבות, ביניהן כשלונותיו בשדה הפוליטי ועסקיו שעלולים לדעתם להוביל לניגוד עניינים.

בנוסף לכך הם לא מתרשמים מפרישתו של זמביש מועדת האיתור, "פרש? הוא זה שהעלה את שמו של איתם ודחף למינויו". אחד מהם אף אמר כי הליך האיתור היה "הצגה של איש אחד שעל פיו יישק דבר. אנשים מפחדים להביע את דעתם באופן פומבי אך לא ניתן לזה לעבור".

יש לציין כי הדיון על המלצת ועדת האיתור בהנהלת מועצת יש"ע היה צריך להתקיים מחר, אך ככל הנראה לאור ההתנגדות הרבה שצפה מעל פני השטח הוחלט לדחותו לשבוע הבא בתקווה שעד אז המינוי יזכה לבסיס הסכמה רחב יותר.