חמאס: "המנהרה לא בשימוש, צה"ל משווק אשליות"

בארגון הגיבו על השמדת המנהרה סמוך לכרם שלום, ואמרו כי "הפעולה הישראלית מביאה להסלמה נוספת". מתאם פעולות הממשלה בשטחים: "מנהרות הטרור – פלא הטיפשות העיקשת של הנהגת חמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/18 15:16 ב בניסן התשעח

חמאס: "המנהרה לא בשימוש, צה"ל משווק אשליות"
העבודות להשמדת המנהרה סמוך לכרם שלום, צילום: דובר צה"ל

"המנהרה לא בשימוש מאז צוק איתן. צה"ל ממשיך לשווק אשליות וניצחונות לכאורה בפני דעת הקהל בישראל", כך הגיבו היום (א') בחמאס על השמדת המנהרה שניסה ארגון הטרור לחדש סמוך לכרם שלום.  

לדברי דובר הזרוע הצבאית של הארגון, "הפעולה הישראלית מביאה להסלמה נוספת של המצב בדרום שלא השיגה את המטרות של ישראל".

מוקדם יותר פרסם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, פוסט ב"אלמונסק", עמוד הפייסבוק שלו בערבית, שבו כתב: "עם כל המלט, הברזל, החשמל והמשאבים שארגון הטרור חמאס השקיע במנהרות שצה"ל מחסל באפקטיביות פעם אחר פעם, היה אפשר לבנות פירמידה - פלא מפלאי עולם. לעומת זאת, מנהרות הטרור של חמאס הן פלא מסוג אחר – פלא הטיפשות העיקשת של הנהגת חמאס".

הבוקר פורסם כי כוחות צה"ל השמידו במהלך הלילה מנהרה התקפית ישנה שניסה ארגון חמאס לחדש במרחב כרם שלום. הניסיון סוכל בפעולה הנדסית בשטח ישראל בהובלת פיקוד הדרום, והתשתית לא היוותה איום על תושבי האזור.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לפעילות צה"ל ולהשמדת מנהרה נוספת במהלך תקיפת חיל האוויר בעזה הלילה, ואמר: "צה״ל חיסל הלילה עוד שתי מנהרות טרור. המדיניות שלנו היא לפעול בנחישות כנגד כל ניסיון פגיעה נגדנו ולחסל ‏בשיטתיות את תשתית מנהרות הטרור וכך נמשיך. הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תכיר בכך שכספי הסיוע לעזה קבורים מתחת לאדמה".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר כי "באופן שיטתי, על בסיס מודיעין איכותי וטכנולוגיה פורצת דרך, ישראל משמידה לחמאס מנהרה אחר מנהרה. מי שחשב שיצליח לפגוע בנו מתחת לקרקע נתקל בחומת ברזל. החמאס השקיע מיליארדים בפרויקט המנהרות ועכשיו הם טובעים בחול. אני ממליץ לחמאס להשקיע את הכסף ברווחת תושבי עזה כי עד סוף השנה פרויקט המנהרות שלו יושמד".