"חלק משביל ישראל המחודש יהיה על בסיס השביל המזרחי שייסדנו"

בבית ספר שדה כפר עציון מעריכים שהתוואי החדש של שביל ישראל יעבור גם במסלולים שהם פתחו. ירון רוזנטל ל'כיפה': "שמחים שמשרד התיירות הבין שיש צורך לטייל לא רק באזורים שהיו בשליטתנו עד 1967". ראש מועצת בית אל: "אני בטוח שהמטיילים שיגיעו הנה לא יתאכזבו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/11/17 12:14 ט בכסלו התשעח

"חלק משביל ישראל המחודש יהיה על בסיס השביל המזרחי שייסדנו"
יטיילו גם בבית אל?, צילום: המועצה המקומית בית אל

ביהודה ושומרון קיבלו היום (שני) בסיפוק רב את החלטת משרד התיירות לשנות את תוואי שביל ישראל, כך שיעבור גם בירושלים העתיקה ובשטחי ההתיישבות כמו יהודה, שומרון ורמת הגולן ועוד. בבית הספר שדה כפר עציון אף העריכו כי חלקים מהמסלולים החדשים יהיו על בסיס השביל שהתוו בעבר באזור.

ראש מועצת בית אל שי אלון התייחס להחלטה ואמר כי "אזור יהודה ושומרון מאופיין באתרים היסטוריים יהודיים ובנוף עוצר נשימה הכולל תצפיות לעבר החרמון מצד אחד, ודרומה מאשקלון בצד השני".

לדבריו, "חבל ארץ יפהפה שאנו גאים לחיות בו ולהחיות אותו לאחר שנים רבות שבהן היה עזוב ונטוש". עוד הוא אמר כי הם קיבלו "בקורת רוח את היוזמה של שר התיירות יריב לוין שהציע להעביר חלק משביל ישראל כאן אצלנו ביהודה ושומרון. אני בטוח שהמטיילים מהארץ ומחו"ל שיגיעו הנה לא יתאכזבו, הם ייהנו מהכנסת אורחים חמה, הם ייהנו מההיסטוריה שניבטת כאן מכל אבן ומכל רגב אדמה, אני מזמין אותם לבקר אצלנו באתר חלום יעקב, המקום שבו על פי המסורת חלם יעקב אבינו את החלום המפורסם, בואו ליהודה ושומרון".

אתר חלום יעקב בבית אל

אתר חלום יעקב בבית אל צילום: המועצה המקומית בית אל

כזכור אתמול פורסם כי ביוזמת שר התיירות יריב לוין שביל ישראל צפוי לעבור "מתיחת פנים" ולעבור גם בשטחי "הקו הירוק" שלא היו חלק ממנו מאז שהוקם לפני 22 שנה.

בבית הספר שדה כפר עציון לא חיכו ליוזמת המדינה ופתחו מסלולי טיול חדשים באזור גוש עציון ובשטחים שבהם השביל המקורי לא עבר עד היום וכינו אותם "שביל ישראל מזרח". מנהל הכפר ירון רוזנטל שמח גם הוא על היוזמה החדשה ואמר ל'כיפה' כי היא מבורכת, "אנחנו שמחים שמשרד התיירות הבין שיש צורך ליצור תוואי נוסף שלא עובר רק באזורים שהיו בשליטתנו מ 1948 ועד 1967, אלא גם בחרמון, בגולן, בבקעת הירדדן, בבנימין, בשומרון, בגוש עציון וביהודה".

לדבריו קיימת סבירות גדולה שהשביל שהם ייסדו יהווה את הבסיס לשביל ישראל המשודרג, "ייסדנו את שביל ישראל המזרחי ואני מעריך שחלק משביל ישראל המחודש יהיה על בסיס הדרכים שפתחנו וחלק אולי יותווה במקומות חדשים למרות שאין עוד הרבה אפשרויות".