חלף המשבר? נתניהו וראשי הסיעות החרדיות סיכמו על שמירת הסטטוס קוו

בפגישה בין הצדדים עלה כי יחוקק חוק שיתיר פתיחת מרכולים וקיום משחקי כדורגל בשבת לפי המצב הקיים. מנגד לא תינתן אפשרות ליוזמות חדשות שיובילו לחילול שבת. נתניהו: "הקואליציה חזקה ויציבה". ישראל חופשית: "גם כחלון וליברמן הכפיפו את עצמם לאדמו"ר מגור"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/11/17 07:08 ט בכסלו התשעח

חלף המשבר? נתניהו וראשי הסיעות החרדיות סיכמו על שמירת הסטטוס קוו
מרוצים שהמשבר תם? ליצמן, נתניהו ודרעי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי המפלגות החרדיות נפגשו אמש (ראשון) והגיעו לסיכום שלפי שעה אמור לפתור את משבר השבת ולהשאיר את הקואליציה בשלמותה.

אחד הסיכומים המרכזיים שהושג בין הצדדים הוא יזימת חקיקת חוק שישמור את הסטטוס קוו בכל הארץ. משמעות ההחלטה היא שמרכולים בתל אביב ימשיכו להיות פתוחים בשבת, בדומה אליהם גם משחקי הכדורגל יתקיימו ביום המנוחה.

מצד שני, לא תינתן אפשרות ליוזמות חדשות שיביאו לחילולי שבת במרחב הציבורי. עוד הוחלט לאמץ את הצעתו של שר התחבורה ישראל כץ, לפיה על שר העבודה והרווחה יהיה להתחשב בשורת שיקולים, כמו בטיחות, זכויות ורווחת העובד ומסורת ישראל, לפני שהוא יחליט על אישור עבודות שונות בשת כמו למשל בנושא עבודות הרכבת.

סיכום נוסף, שעשוי לסלול את דרכו של יעקב ליצמן שהתפטר מתפקידו כשר הבריאות לחזור למשרדו, הוא קידום חקיקה שיאפשר לסגן שר לקבל סמכויות ניהוליות במשרד ממשלתי בדומה לשר. לצד זה אמר ליצמו כי הוא לא ימהר לחזור למשרד הבריאות ולפני כן הוא ירצה לבחון קידום חוקים שונים המתייחסים לשבת.

ימשיכו לשחק בשבת?

ימשיכו לשחק בשבת?צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"הממשלה בראשות הליכוד היא הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל", אמר נתניהו לאחר הפגישה והוסיף כי "הקואליציה חזקה ויציבה. נמשיך לעבוד יחד למען אזרחי ישראל". יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי,הוסיף: "הצלחנו להגיע להסכמות בעניין חוק המרכולים ובכל הנושאים האחרים, באמצעותם נשמור על הסטטוס קוו בכל הארץ".

מתנועת 'ישראל חופשית' נמסר בנוגע לסיכום בין נתניהו לנציגי הציבור החרדים: "למדנו הערב שחוץ מחבר הכנסת ליצמן, נראה שגם השרים כחלון וליברמן החליטו להכפיף את עצמם לאדמו"ר מגור. המצטרפים החדשים לחסידות כנראה שכחו שגם להם יש זכות וטו על סוגיות בתחום הדת והמדינה, והשאירו את המגרש לחרדים ולנתניהו הלחיץ".

 לדבריהם, "אין לתאר את השתיקה שלהם אלא כתנועה מגונה לציבור שלא מעוניין לראות עסקים נסגרים בשבת ורכבות שובתות במשך השבוע, ואם הצמד הזה לא יתאפס על עצמו בקרוב, הפלרטוט עם אחוז החסימה נראה קרוב מתמיד".


"השבת חשובה לנו מאד. זו מדינה יהודית ורוב אזרחי ישראל רוצים לחוש שבת ברחובות ובערים. בימים האחרונים קיימנו שיחות וישיבות כדי להבטיח שהסטטוס קוו יישמר בלי כפייה וללא מלחמות יהודים", דברי השר דרעי.