ח"כ שטרן: "תומך בתכנית בנט לעידוד השירות בקרבי"

חבר יש עתיד וראש אכ"א לשעבר אמר כי "שרות משמעותי בצה"ל היה ונשאר מטרה גלויה בחינוך וצורך קיומי למדינת ישראל". לדבריו, "מוטיבציה לשירות בצה"ל נבנית בבתי התלמידים ובכיתות הלימוד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/01/18 09:48 טז בטבת התשעח

ח"כ שטרן: "תומך בתכנית בנט לעידוד השירות בקרבי"
תומך בתכנית בנט לעידוד הגיוס. ח, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

ח"כ אלוף במיל' אלעזר שטרן מיש עתיד, הביע הבוקר (רביעי) תמיכה בתכניתו של השר בנט לעידוד בני הנוער להתגייס ליחידות לוחמות ולשירות מלא ומשמעותי.

האלוף במילואים שטרן, ששימש בעבר כקצין חינוך ראשי וראש אכ"א, ציין כי "שרות משמעותי בצה"ל היה ונשאר מטרה גלויה בחינוך וצורך קיומי למדינת ישראל".

לדבריו, "מוטיבציה לשירות בצה"ל נבנית בבתי התלמידים ובכיתות הלימוד. אין ספק שקציני צה"ל הינם מכשיר חשוב בהכנה לשירות ובמתן ידע ומוטיבציה לשירות משמעותי בצה"ל. אני תומך ביוזמתו של השר בנט וקורא לו להחיל אותה על כל מערכת החינוך בישראל".

חיילים באימון

חיילים באימוןצילום: פליקר צה"ל

אתמול פרסם משרד החינוך את תכנית השר בנט שנועדה להיאבק בירידה המשמעותית במוטיבציית בני הנוער להתגייס ליחידות לוחמות. לאחרונה נחשף כי במועד הגיוס האחרון של חודש נובמבר ובזה שלפניו בקיץ 2017 נרשם שפל של עשור בשיעור המתגייסים לשירות קרבי.

בין עיקרי התכנית ניתן לציין את הכוונה לחזק את הקשר בין בסיסים צבאיים קרביים לבתי הספר, כלומר הבסיסים יאמצו בתי ספר כדי לעודד תלמידים לגיוס משמעותי. בנוסף מפקדי יחידות קרביות ייכנסו למוסדות החינוך כדי להרצות בפני תלמידי י"א-י"ב  העומדים לפני גיוס, ומפקדי פו"מ יעבירו תכנים דומים בחדרי המורים.

עוד יעד שהוצב על ידי שר החינוך הוא הרחבת הגדנ"ע מ-20,000 חניכים לכ-30,000 תלמידי כיתות י"א, וכן הכנסת תכניות הכנה לצה"ל, בתוך יום הלימודים (שעת מחנך) ואחר הצהריים (פעילויות ליצירת מנהיגות) י'-יב', ב-180 רשויות.

גם בתנועת הקיבוץ הדתי בירכו על יוזמתו של בנט. מנהל רשת החינוך של הקיבוץ הדתי, משה קינלי טור פז, אמר כי "נתוני הגיוס האחרונים מלמדים שיש צורך במהלך שיחבר שוב את בני הנוער לצבא ההגנה לישראל. את זה עושים רק בכניסה לכיתות, במפגשים ובשיחות, בהם יחשפו בפני הנוער את התרומה של השירות, הן למדינה והן למשרת עצמו. אחרי המפגשים האלה אני בטוח שידע כל תלמיד ותדע כל תלמידה ששירות בצה"ל הוא זכות לצד חובה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן