ח"כ מועלם בוואטסאפ המפלגתי: דברי שטרן על השירות הלאומי אומללים

יו"ר סיעת הבית היהודי תקפה את חבר יש עתיד על כך שהשווה בין רמתן של הדתיות שמתגייסות לאלה שלא, "לצערי הבחירה לצאת נגד בנות השרות הלאומי ממשיכה את ההתנהלות שלו בדיוני החוק"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/02/18 12:26 כב בשבט התשעח

ח"כ מועלם בוואטסאפ המפלגתי: דברי שטרן על השירות הלאומי אומללים
התייחסה לדברי שטרן בקבוצה סגורה, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם-רפאלי, תקפה היום (רביעי) בקבוצה סגורה את ח"כ אלעזר שטרן על כך שאמר כי בנות שמתגייסות טובות יותר מאלה שבוחרות בשירות הלאומי.

"כשעבדנו על חוק השרות לאומי - אזרחי ראינו במשרתות ובמשרתים אנשים ונשים שבחרו בשרות משמעותי וזה מה שחשוב", כתבה מועלם באחת מקבוצות הוואטסאפ של הבית היהודי.

עוד היא כתבה: "לצערי הבחירה האומללה של חבר הכנסת שטרן לצאת נגד בנות השרות הלאומי ממשיכה את ההתנהלות שלו בדיוני החוק".

כזכור, בתחילת השבוע התייחס חבר יש עתיד בראיון לרדיו דרום 101.5FM לנושא התנגדות חלק מהרבנים לגיוס בנות לצה"ל ואמר בין היתר כי "מי שינבח ינבח והשיירה תמשיך, בנות דתיות יתגייסו ומתגייסות לצה"ל בכמויות גדלות והולכות. אני חושב שהבנות שמתגייסות לצה"ל מקרב בוגרי הציונות הדתית במוסדות החמ"ד, הרמה שלהן גבוהה יותר מאלה שאינן מתגייסות".

שטרן זועם על ביטול מתווה הכותל

הותקף על הדברים שאמרצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

דבריו של שטרן זכו למתקפה מצד הבית היהודי כשמנכ"ל המפלגה, ניר אורבך אמר כי "כנראה שהציונות הדתית היא מטרה נוחה. אחרי ההתנפלות של יו"ר הסיעה, עופר שלח, על ישיבות ההסדר ממשיך שטרן באותו קו. מפעל השירות הלאומי הוא מפעל אדיר עם בנות נפלאות, מלח הארץ".

מי שגם זעמה על הדברים היא ד"ר לאה ויזל, דיקנית במכללת אורות ישראל, שכתבה על כך טור תגובה ב'כיפה' ודרשה התנצלות, "כאימא לבנות שירות בעבר ובהווה, בשם הקומונרית שהייתי בגיל 20, ובשם פורום הנשים של הבית היהודי, פורום ששם לו למטרה לקדם נשים בזירה הציבורית, אני תובעת את עלבונן של בנות השירות הראויות לכל שבח ומצפה להתנצלותו המיידית של ח"כ שטרן".

בהמשך ההודעה שכתבה הבוקר ח"כ מועלם-רפאלי, היא הוסיפה כי "בנות השרות הלאומי נמצאות בכל מקום ואתר ועושות עבודת קודש לקידום אוכלוסיות חלשות , לצמצום פערים , להנגשת זהות יהודית ושותפות בכל מערך הבטחון במדינת ישראל ועוד ועוד".

לדבריה, "הרשות, העמותות והמשרדים מחוייבים למשרתות ולמשרתים לקידום שרות משמעותי והשוואת זכויותיהם. היה מרגש אתמול בכנס המנהלים בים המלח לשמוע את האלוף במיל דורון אלמוג מדבר על 50 בנות השרות הלאומי בעלה נגב נחלת ערן - על המסירות , המחוייבות , האהבה ותיקון העולם שהן עושות שם יום אחרי יום".