ח"כ ילין על חוק חוות הבודדים של סמוטריץ': "יקדם את ההתיישבות בנגב"

החוק אמור להסדיר חוות שבהם מתגוררים מספר מצומצם של אנשים במטרה לשמור על אדמות המולדת. ח"כ סמוטריץ': "שמח שההתיישבות הציונית בנגב עדיין בקונצנזוס במדינת ישראל". ח"כ ילין: "חוק ציוני"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/10/17 13:38 יא בחשון התשעח

ח"כ ילין על חוק חוות הבודדים של סמוטריץ': "יקדם את ההתיישבות בנגב"
מעוניין לסגור עמותות המספקות תעודות כשרות. סמוטריץ, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

חוק "חוות הבודדים" עבר אמש (ב') ברוב גדול במליאת הכנסת לאחר שצלח את הקריאה השניה והשלישית.

חוות בודדים, הן חוות שבהם מתגוררים אדם, משפחה או לכל היותר מספר מצומצם של משפחות שמנסות להחזיק שטח מסויים ולשמור על מעמדו כאדמת מדינה.

החוק, אותו יזם ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי, אמור להסדיר את הליכי התכנון של חוות הבודדים בנגב  ולעזור להם להתפתח כמיזמים תיירותיים או חקלאיים.

"אני שמח על ההסכמה הרחבה ושמח שההתיישבות הציונית בנגב עדיין בקונצנזוס במדינת ישראל". אמר סמוטריץ' והוסיף כי "חוק חוות הבודדים שעבר הערב מסדיר קשיים משפטיים שצפו בחוק הקודם ביחס לחוות הבודדים ומסדירה את החוות במקומם".

בהמשך הוא אמר: "אני מבקש להודות לחברי ח"כ איתן כבל יו"ר ועדת הכלכלה על עמידה איתנה בהובלת הליך החקיקה בכנסת וכן לשר כחלון וליו"ר קבינט הדיור אביגדור יצחקי על התמיכה והסיוע בקידום החוק. הערב עשינו צעד חשוב למען הנגב, למען הציונות ולמען מדינת ישראל".

גם באופוזיציה היה מי ששיבח את סמוטריץ' על החוק. ח"כ ותושב הנגב חיים ילין יש עתיד, אמר כי הוא "‏מברך את ⁦בצלאל על ההובלה של חוק ציוני אשר מקדם את ההתיישבות בנגב. אשמח שהחוק יהיה על שם שמוליק ריפמן ז"ל אשר יזם והוביל את חוות הבודדים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן