ח"כ יוגב מתנצל: "משחק מילים לא מוצלח"

חבר הבית היהודי ניסה להבהיר את הדברים שאמר בגנות בג"ץ, "הביטוי נאמר כתגובה לטענה שבית המשפט הוא עמוד התווך". עם זאת הוא לא חזר בו מכל הביקורת, "התנהלות בית המשפט מנותקת כביכול ממציאות חיינו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/03/18 09:28 ג בניסן התשעח

ח"כ יוגב מתנצל: "משחק מילים לא מוצלח"
מוטי יוגב, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי התנצל היום (שני) על דבריו נגד בית המשפט העליון ולצד זה ניסה להסביר את פשר אמירותיו

"הביטוי 'עמוד הטבח' נאמר כמשחק מילים לא מוצלח ואני מתנצל עליו", אמר יוגב שהסביר כי "הוא נאמר כתגובה לביטוי של ח"כ מייקל אורן שטען כי בית המשפט הוא עמוד התווך".

יוגב התייחס בהרחבה לביקורת שיש לו על אי הריסת בית המחבל, שרצח את עדיאל קולמן הי"ד, מיד לאחר הרצח, "מניסיון ביטחוני רב שנים, מקצועיות ואחריות לחיי אזרחי ישראל וחיילי צה"ל, ברצוני לומר דברים אותם ביטא גם יצחק רבין באמירתו: 'בלי בג"צ ובלי בצלם', דברים אותם חושב רוב העם.

"בכדי להרתיע מחבל 'בודד', יש לממש צעדים שיצרו אצלו עכבות במקום תמריצים. על ממשלת ישראל לחלוט מהרשות הפלשתינית את הכספים המועברים כתגמול למשפחות מחבלים רוצחים. על בית המשפט העליון לא להתערב במדיניות הביטחון ובהוראות הפתיחה באש של חיילינו, יש לנו את הצבא המוסרי בעולם".

עוד הוא אמר כי "על בג"ץ לא להתערב, ולאפשר הריסת בתי מחבלים באופן מרתיע תוך 72 שעות, לאפשר גירוש מחבלים ובני משפחותיהם ממקומם ובוודאי שלא להורות למערכת הביטחון להשיב גופות מחבלים רוצחים לקבורה".

חוששים מהתכנית? שופטי בית המשפט העליון

"ביקורת עניינית" שופטי בית המשפט העליוןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אתמול התייחס יוגב לבג"ץ וכינה אותם "עמוד הטבח", בטענה שאין צורך להמתין עם הריסת בית המחבל. השופט בדימוס, אליקים רובינשטיין, תקף אותו על הדברים וכינה אותה "הסתה".

בהבהרתו היום המשיך חבר הבית היהודי לתקוף את השופטים ואמר כי "התנהלות בית המשפט מנותקת כביכול ממציאות חיינו ומאבקנו להגנה על חיי אזרחי ישראל וחיילינו. פסקי בית המשפט העליון פגעו ופוגעים בהרתעת המחבל 'הבודד' שכיום יש לו יותר תמריצים ופחות כלי הרתעה מעכבים מלבצע את זממו. במלחמת ההגנה על חיי אזרחי ישראל וחיילינו, אנו מצווים למצוא כל כלי מרתיע בארגז הכלים, שיעכב ואף ימנע את המחבל הבא מלרצות לבצע את זממו.

"כאמור לעיל, ידיעת המחבל כי בית משפחתו ייהרס תוך 72 שעות מהפיגוע, אדמת בית משפחתו תולאם, משפחתו תגלה מברטעה שבצפון השומרון למדבר יהודה על כל המשתמע מכך ולא תזכה לתקצוב מהרשות הפלשתינית, שגופתו לא תובא לקבורה ועוד אמצעי ענישה מרתיעים, צעדים אלו הרתיעו וירתיעו, יצמצמו פיגועים ויצילו חיים".

יוגב ציין כי "זו ביקורתי העניינית לבג"ץ ותפילתי שיתקן עצמו ויהפוך לעמוד תווך לחברה הישראלית ולשמירה על חיי אזרחיה וחיילינו. זו עמדתי בעד ביטחון חיי אזרחי ישראל וחיילינו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן