ח"כ זוהר: "בחברה הערבית יש מושג שניתן להטריד מינית יהודייה"

יו"ר הוועדה לשוויון חברתי וצדק חלוקתי התייחס בדיון שעסק בהטרדות מיניות בפריפריה לחברה הערבית, "אם ערבי יטריד מינית ערבייה יום למחרת הוא יירצח על רקע כבוד המשפחה. אבל אין לו בעיה להטריד יהודייה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/11/17 14:21 ב בכסלו התשעח

ח"כ זוהר: "בחברה הערבית יש מושג שניתן להטריד מינית יהודייה"
קורא לשיפור המצב. ח"כ מיקי זוהר, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

"יש לשנות את המנטליות בחברה הערבית לפיה ניתן להטריד מינית יהודיות", כך אמר היום (שני) ח"כ מיקי זוהר בדיון מיוחד שהתקיים בכנסת בנושא הטרדות מיניות בפריפריה.

לדבריו, "בחברה הערבית יש מושג שניתן להטריד מינית אישה יהודייה ואסור להטריד מינית ערבייה", וכי "אם ערבי יטריד מינית ערבייה יום למחרת הוא יירצח על רקע כבוד המשפחה. אבל אין לו בעיה להטריד יהודייה".

ח"כ זוהר, המשמש כיו"ר הוועדה לשוויון חברתי וצדק חלוקתי, הוסיף כי על החברה בישראל מוטלת החובה לטפל בכך גם למען החברה הערבית, "עלינו לשנות את המנטליות בחברה הערבית שם כבוד האישה אינו באותו מעמד כמו אצלנו. היחס נחות יותר. אם לא נשנה את זה האוכלוסיה הערבית בישראל תהיה בפיגור מול האוכלוסייה היהודית".

על החלטתו מדוע ביקש שיו"ר להב"ה בנצי גופשטיין לא יגיע לדיון הוא אמר: הובא לידיעתי שאם גופשטיין ישתתף הדיון הזה יפוצץ ולא התקיים. ההתלבטות היתה האם לקיים את הדיון בלעדיו או לא לקיים אותו. ולכן ביקשתי מארגון להב"ה לשלוח נציג אחר. להב"ה הוא לא ארגון של איש אחד, ולכן אני לא מבין את הכעס". לסיום הוא הדגיש כי "הגיע הזמן שגם בחברה הערבית ידברו על ההטרדות כמו שמדברים על זה בחברה היהודית".