ח"כ אמסלם: "לעצור את ההסתה בטרם יהיה מאוחר מדי"

יו"ר הקואליציה דרש מלפיד וגבאי לקחת אחריות על המפגינים נגד נתניהו שלדבריו, "חוצים קווים אדומים פעם אחר פעם". בהפגנה השבועית נגד הממשלה והשחיתות הניפה אחת המפגינות שלט שעליו היה כתוב "בוגדיהו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/12/17 08:23 יג בטבת התשעח

ח"כ אמסלם: "לעצור את ההסתה בטרם יהיה מאוחר מדי"
ממשיכים להסית? ההפגנה בשדרות רוטשילד, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

אלפי מפגינים  הגיעו אמש (מוצאי שבת) לשדרות רוטשילד בתל אביב כדי להפגין נגד ממשלת נתניהו והשחיתות, כשגם הפעם הונפו שלטים שבליכוד כינו כהסתה.

ב"החדשות" דווח כי אחת מהמפגינות נשאה שלט שבצידו האחד נכתב "בוגדיהו" ובצדו השני נכתב "טפיליהו".

יו"ר הקואליצה, ח"כ דודי אמסלם, הגיב לשלט ואמר כי "הפגנות השמאל התחילו בלחץ פסול נגד גורמי האכיפה, המשיכו בתמונות שלי ושל ביטן כקופים וצ'חצ'חים, הגיעו בשבוע שעבר לגיליוטינה והסתה לרצח והערב - שלט 'בוגדיהו' נגד ראש הממשלה".

לדבריו, מי שצריכים לשאת באחריות הם ראשי האופוזיציה מפלגות השמאל, "המפגינים ברוטשילד רוצים להחליף שלטון שלא באמצעות הקלפי ובדרך הם חוצים קווים אדומים פעם אחר פעם. ראשי השמאל, לפיד וגבאי, חייבים לעצור את ההסתה בטרם יהיה מאוחר מדי".

מזהיר לפני שיהיה מאוחר מידי. אמסלם

מזהיר לפני שיהיה מאוחר מידי. אמסלםצילום: פלאש 90. הדס פרוש

כזכור גם בשבוע עוררה ההפגנה סערה כשאחד מהמפגינים הגיע אליה עם מיזם בצורת גיליוטינה. בתוך כך שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון תקף אתמול את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי אין יסוד סביר להניח שהוא לא קשור לפרשת הצוללות.

"לא ייתכן שלא היה מעורב", הוא אמר בריאיון לחדשות עשר והוסיף כי הוא אינו יודע "אם יצליחו במשטרה להביא את זה לכדי עבירות פליליות, וזה לא ממש משנה לי". לדבריו, "מה שאני חוויתי בנושא הזה גורם לי להגיד בצורה מאוד ברורה. ראש הממשלה מושחת, ואני אומר את זה לא רק על פרשת 3000. אני מתפלא שלא זימנו אותו לעדות".

בטוח שנתניהו אשם. יעלון

בטוח שנתניהו אשם. יעלוןצילום: פלאש 90. הדס פרוש

עוד הוא אמר כי "הפיצוץ הגדול התחיל כשהסתבר לי שראש הממשלה נוסע לגרמניה לחתום עם הקנצלרית על שלוש צוללות נוספות ושתי ספינות לוחמה נגד צוללות. בסופו של דבר זה נגמר בזה שנאמר לי ש'בביקור בגרמניה הוא לא חתם על מזכר ההבנות הזה אלא משהו שממשלת גרמניה תיתן לנו במידת הצורך בעתיד'".

בליכוד הגיבו בחריפות ודברים ואמרו כי "העובדה שעדותו של בוגי יעלון הוגדרה על ידי גורמים בכירים במשטרה כאוסף של רכילויות לא מונעת ממנו להמשיך לקשקש בנושא באובססיביות כדי לקבל עוד טיפת תשומת לב מהתקשורת. פשוט מביך".  

לדבריהם, "ראש הממשלה נתניהו אינו חשוד בפרשת הצוללות, כפי שהבהירו גורמי אכיפת החוק פעם אחר פעם, כולל החודש".