ח"כים לא יוכלו לנסוע לחו"ל במימון ארגוני BDS

בהמשך לגיבוש "רשימה שחורה" של ארגוני חרם שעל פעיליהם נאסר להיכנס לישראל, הוחלט בוועדת הכנסת כי ייאסר על ח"כים לקבל מאותם ארגונים מימון לנסיעות לחו"ל. "החלטה צודקת ומבורכת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/01/18 11:22 ו בשבט התשעח

ח"כים לא יוכלו לנסוע לחו"ל במימון ארגוני BDS
צילום: פלאש 90. הדס פרוש

ועדת הכנסת אישרה הבוקר (ב') את ההצעה לתיקון כללי האתיקה לחברי הכנסת, לפיה לא תתאפשר נסיעת חברי כנסת לחו"ל במימון ארגוני חרם שפעיליהם אינם מורשים להיכנס לישראל.

לאחרונה גיבש המשרד לעניינים אסטרטגים, בראשות השר גלעד ארדן, "רשימה שחורה" של 20 ארגוני חרם על ישראל שפעיליהם לא יוכלו להיכנס ארצה. ברשימת הארגונים ניתן למצוא ארגוני BDS מרחבי אירופה, ארגונים מארה"ב וארגונים נוספים מצ'ילה ומדרום אפריקה.

בשבוע שעבר פורסם כי איסור הכניסה השיג את מטרתו: בסקירת דפי הארגונים ברשת נמצאו תלונות רבות על הפגיעה בהם שנבעה מהאיסור, ועל הקושי להמשיך בפעילותם השוטפת בשל כך. כעת מתווסף למאבק בארגוני החרם המהלך שיאסור על חברי כנסת ליהנות ממימון נסיעות לחו"ל על ידיהם. 

עו"ד נתי רום, מייסד ארגון "לב העולם" שנאבק בחרם העולמי ועוקב אחר פעילותם של ארגוני ה-BDS, בירך על ההחלטה, ואמר:  "אנו מברכים על ההחלטה, מדובר בצעד נוסף וחשוב במלחמה בחרם. תנועות ה-BDS והחרם הן האנטישמיות החדשה. לא יעלה על הדעת שחברים בכנסת ישראל ייהנו ממשאביהם וישתפו פעולה עם עוול זה. ההחלטה צודקת ומבורכת".