חוטובלי בנתיב האבות: "העוול המשפטי בבג"ץ חייב להיפסק"

סגנית שר החוץ סיירה במאחז שבו נהרס בשבוע שעבר מבנה בלתי חוקי, ונפגשה עם ראש מועצת גוש עציון. "הפתרון המקובל על המתיישבים הוא פתרון שמאפשר מימוש אידיאולוגיה של הרחבת ההתיישבות", אמרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/17 14:53 טו בכסלו התשעח

חוטובלי בנתיב האבות: "העוול המשפטי בבג"ץ חייב להיפסק"
ציפי חוטובלי בסיור בנתיב האבות , צילום: דוברות השרה ציפי חוטובלי

על רקע הריסת המבנה הבלתי חוקי במאחז נתיב האבות, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי סיירה היום (א') בגוש עציון עם ראש המועצה שלמה נאמן וחיזקה את תושבי המקום. במהלך הסיור הועלו פתרונות אפשריים לשכונה, שבג"ץ הורה להרוס בה 17 בתים. 


"על הממשלה להסדיר את שכונת נתיב האבות. הפתרון המקובל על המתיישבים הוא פתרון שמאפשר מימוש אידיאולוגיה של הרחבת ההתיישבות בגוש עציון", אמרה חוטובלי בתום הסיור. "חלקה 91 הנמצאת בין אלעזר לאלון שבות יכולה להיות פתרון קבע למתיישבים החלוצים, ששומרים על ירושלים דרך חיזוק גוש עציון". 

לדבריה, "העוול המשפטי שנעשה בבג"ץ, שדורש להחריב בתים ללא כל תביעת בעלות פלסטינית על השטח, חייב להיפסק".

ביום רביעי שעבר פשטו כוחות משמר הגבול על המאחז והרסו מבנה ששימש כנגריה, זאת לאחר שפינו בני נוער שהתבצרו במקום במחאה. מבני המגורים בשכונה צפויים להתפנות רק בחודש מרץ 2018 בכפוף לפסיקת בית המשפט בסוגיה.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן