חוו"ד של היועץ המשפטי לממשלה מאפשרת הסדרת הישוב חרשה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פרסם היום חוות דעת משפטית המאפשרת הפקעת קרקעות פלסטיניות לצורך הסדרת גישה ליישוב חרשה, ונראה שבכך נסללה הדרך להסדרת הישוב כולו. השרה שקד מברכת

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/17 14:17 כו בחשון התשעח

חוו"ד של היועץ המשפטי לממשלה מאפשרת הסדרת הישוב חרשה
פועל בניגוד לרצונה. מנדלבליט ושקד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, הוציא היום חוות דעת מעודכנת בנוגע לדרך הגישה לישוב חרשה בבנימין.

חוות הדעת המעודכנת של מנדלבליט מאפשרת הפקעת מקרקעין בבעלות פרטית פלסטינית לצורך הסדרת דרך הגישה ליישוב, באופן המאפשר את הסדרת היישוב כולו.

בסוף חודש אוקטובר פסק השופט בדימוס סלים ג'ובראן בבג"ץ בעניין המתווה שגובש ע"י הממשלה להסדרת אתר מגורים זמני למפוני עמונה בנכסי נפקדים הסמוכים לאתר ממנו פונו. העתירה עצמה התקבלה, ברוב דעות, אולם כלל השופטים היו תמימי דעים באשר לסמכותו של המפקד הצבאי לפעול לטובת האינטרסים האזרחיים של התושבים הישראלים באיו"ש.

בעקבות פסק הדין מאוקטובר, פנתה איילת שקד, שרת המשפטים, למנדלבליט לבחינה מחדש של הסדרת דרך הגישה לישוב חרשה שבבנימין.

השרה שקד ברכה על חוות הדעת, ואמרה כי מדובר בנדבך נוסף למימוש זכויותיהם של מאות אלפי מתיישבי יהודה ושומרון. שקד הבטיחה כי תמשיך לקדם בחינה מחדש של עמדות משפטיות קודמות בנוגע להסדרת בנייה ביו"ש.

ראש המועצה אזורית מטה בנימין, אבי רואה הגיב על פרסום חוות הדעת של היועמ"ש: "הסרת חסמים משפטיים ויצירת דרכים חוקיות שמאפשרות יצירת חיים נורמליים למאות אלפי התושבים ביהודה ושומרון היא הכיוון אליו צריך לשאוף. על אף חומות בירוקרטיה, עתירות כאלה ואחרות לבג"ץ, מוכיח היועץ המשפטי לממשלה כי הדבר אפשרי. אני מודה לשרת המשפטים איילת שקד שדחפה לחוות דעת שתאפשר את פתיחת הגישה לישוב חרשה וכן ליועץ המשפטי לממשלה שנתן את חוות דעתו החשובה. אנחנו מברכים על הצעד החשוב".