בכיר במועצת הרבנות: "נסיעות רבנים לחו"ל - חילול השם"

בשיחה עם 'כיפה' התייחס הרב לממצאי דו"ח המבקר בעניין היעדרותם של רבני ערים לצורך נסיעות לחו"ל, שלרבות מהן לא הייתה זיקה לצורכי תושבי העיר. "זה מביך, מבייש. בושה וחרפה", אמר

חדשות כיפה דויד ליבנה 10/05/18 11:34 כה באייר התשעח

בכיר במועצת הרבנות: "נסיעות רבנים לחו"ל - חילול השם"
מטוס, צילום: shutterstock

"זה מביך, מבייש וחילול ה' מתחילתו ועד סופו", כך אמר הבוקר (ה') ל'כיפה' רב בכיר במועצת הרבנות הראשית, בתגובה לממצאי דו"ח מבקר המדינה, מהם עלה כי כמה רבני ערים הרבו בנסיעות לחו"ל, שלרבות מהן לא היה קשר לצורכי התושבים.

בדו"ח שפורסם השבוע ניתנה בין היתר התייחסות לנסיעות של רבני ערים לחו"ל. הדו"ח מצא כי "22 מכלל 95 רבני הערים נמצאו מרבים בנסיעות לחו"ל בתקופה שנסקרה. חלקם שהו בחו"ל תקופות ארוכות מאוד, עד כדי מאות ימים, בנסיעות שלרבות מהן לא הייתה זיקה לצורכי תושבי העיר".

לדברי חבר מועצת הרבנות שהתייחס לנושא, "השאלה היא מה נכון לומר, לא מה העובדות. העובדות הן ה' ירחם. זה ממש בושה וחרפה הסיפור הזה, השאלה מה עושים איתו, איך פותרים את הבעיה. צריך לשאול את עודד פלוס (מנכ"ל המשרד לשירותי דת - ד.ל.). הבירור זה בידיים שלו. צריך לשאול את הרבנים הראשיים איך הם מגיבים לעניין הזה, מה הם עושים", אמר.

בתגובה לממצאי דו"ח המבקר נמסר מהמשרד לשירותי דת כי "נראה שמדובר באי הבנה ובמחלוקות ענייניות, מתי נסיעה נחשבת לנסיעה בתפקיד ומתי מדובר בנסיעה פרטית. המשרד, ביחד עם הרבנות הראשית יגבש כללים ברורים שיתנו מענה לחוסר הבהירות וסימני השאלה ובהמשך ידאג ליישום הכללים על ידי המועצות הדתיות".

עוד צוין בהקשר זה ובהקשר לממצאים אחרים שעלו בדו"ח כי "מיעוט המקרים, באופן יחסי, מאשר את העובדה, שמקבלת ביטוי בדו"ח, לפיה רוב רובם של רבני הערים ממלאים את תפקידם באופן ראוי ועושים עבודתם קודש".