"התקנות שאושרו יחריפו את המצב הנוכחי"

הקמתה של ועדה שתוכל לשלול מבנות את הפטור מגיוס לצה"ל אושרה בתום דיון סוער בכנסת. ב"חותם" טענו כי הקריטריונים לשלילת הפטור "לא ברורים ועל פי החלטתם של מי שאינם מבינים בענייני דת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/18 15:57 כח בשבט התשעח

"התקנות שאושרו יחריפו את המצב הנוכחי"
דתיות בצה"ל, צילום: אור תורה סטון

בתום דיון סוער, הוועדה המשותפת לוועדת החוץ והביטחון ולוועדת החוקה, חוק ומשפט אישרה היום (ג') את התקנות המוצעות על ידי משרד הביטחון להקמת ועדה, שתפקידה לשלול מבנות פטור משירות ביטחון על רקע דתי במקרים מסוימים.

לאחרונה הוציא משרד הביטחון תקנה מיוחדת, שמטרתה ליצור מנגנון שיבחן פטור של בנות דתיות משירות בצה"ל במצבים שבהם הצבא יערער על הפטורים. על פי המוצע, במקרה וצה"ל סבור שבאורח חייה הדתי של מצהירה שקיבלה פטור חל שינוי, הוא יוכל לערער על קבלת הפטור, והוועדה המיוחדת שתוקם תדון בכך.

בארגון "חותם" טענו כי היוזמה נועדה לאפשר לצבא להחליט מי אינה מספיק דתית בעיניו, גם לאחר קבלת הפטור ותרומה במסגרת השירות הלאומי.

אבנר פורת, נציג "חותם" שהשתתף בדיון, אמר כי "התקנות שאושרו, בלי שינוי בהרכב הוועדה באופן שיהיה רלוונטי לתפקיד הוועדה, ובלי הגדרה ברורה של הקריטריונים שעל פיהם הוועדה תוכל לבטל פטור, יחריפו את מצב ההפקרות הנוכחי.

"לא רק שנציגי מיטב יוכלו להמשיך למנוע פטור מבנות בגלל טענות הזויות, אלא שגם תהיה אפשרות לשלול פטור מנערות שכבר קיבלו אותו, על פי קריטריונים לא ברורים ועל פי החלטתם של מי שאינם מבינים בענייני דת ואורחות חיים דתיים", הזהיר.