התיקון למתן היתרי עבודה בשבת עבר וליצמן בדרך לממשלה

התיקון שמחייב את התחשבות בשיקולי מסורת לפני התרת עבודות בשבת עבר בקריאה שניה ושלישית בכנסת. במקביל, בשבוע הבא תקדם הממשלה בהליך מהיר הצעת חוק שתסלול את דרכו של שר הבריאות שהתפטר לממשלה בתפקיד סגן שר

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/12/17 07:47 ח בטבת התשעח

התיקון למתן היתרי עבודה בשבת עבר וליצמן בדרך לממשלה
מרוצים שהמשבר תם? ליצמן, נתניהו ודרעי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

התיקון לחוק שעות עבודה בשבת עבר הלילה (ג') בכנסת בקריאה שניה ושלישית וכעת על שר העבודה והרווחה שיבוא לשקול התרת עבודות בשבת יהיה להתחשב בשיקולי מסורת ישראל.

עד היום החוק איפשר למדינה להתיר עבודות בשבת בכפוף לשיקולים סוציאלים של רווחת העובד ולשיקול העובדה שמדובר ביום המנוחה מבחינה דתית.

התיקון, שעבר ברוב של 50 חברי כנסת שתמכו לעומת 38 שהתנגדו, מפרט את גבולות הגזרה ואמות המידה שלפיהן הוא יאושרו או לא עבודות בשבת.

בדברי ההסבר לתיקון, שהוצע על יד ח"כ משה גפני מיהדות התורה, נכתב בין היתר: "לאחרונה התברר כי גופים ממשלתיים דוגמת רכבת ישראל והחברה הלאומית לדרכים, הפכו את יום השבת, ליום מועדף לביצוע עבודות תשתית בכבישי ישראל ובמסילות הרכבת. עבודות אלו המבוצעות בפרהסיה, פוגעות פגיעה קשה הן בצביונה היהודי של המדינה והן ברגשותיהם של מיליוני תושבים דתיים ומסורתיים במדינת ישראל".

בתוך כך פורסם הבוקר בישראל היום כי בקרוב יחל מסלול חקיקה שיאפשר לשר הבריאות לשעבר, שהתפטר לפני חודש על רק משבר העבודות בשבת, לחזור לתפקיד סגן שר במעמד שר.

 לפי הפרסום הממשלה תקדם בהליך חקיקתי מזורז חוק בנושא שלמעשה יעקוף את פסיקת בג"ץ שאסרה מינוי סגן שר עם סמכויות של שר. בכך יוכל ליצמן לשוב לתפקידו, אך כפי שכבר התבטא בעבר הוא יעשה זאת רק לאחר שיעברו מספר חוקים בנושא הבשבת.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן