תגובות לפיגוע מכל גווני הקשת הפוליטית

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "שכן. מכר. תלמיד חכם. אב לשישה ילדים. קדוש. נשם לידי את נשימותיו האחרונות. קרבן נוסף על מזבח ישוב הארץ ".

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/18 22:07 כב בטבת התשעח

תגובות לפיגוע מכל גווני הקשת הפוליטית
סמוטריץ, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

תגובות מכל גווני הקשת הפוליטית לפיגוע הירי הערב. השר איוב קרא פרסם בטוויטר : "פיגוע ירי קשה הערב בשומרון. ראשית אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת ההרוג, ליבי יוצא אליהם. לא נאפשר מציאות של טרור על הכבישים, ואני סמוך ובטוח שזרועות הביטחון ישימו ידם על המרצחים השפלים במהרה, ושצה"ל ידע להחזיר את השקט והביטחון ולפעול ביד קשה נגד המחבלים ושולחיהם."

ח"כ בצלאל סמוטריץ פרסם בתגובה: "שכן. מכר. תלמיד חכם. אב לשישה ילדים. קדוש. נשם לידי את נשימותיו האחרונות. קרבן נוסף על מזבח ישוב הארץ בתהליך קשה של גאולה. ערב קשה אבל לא נכנע ולא נחלש. נמשיך להיאחז באדמת ארץ הקודש במסירות ובדבקות. ה' ייקום דמו וישלח לכולנו נחמה."

 

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אמר: "‏הצטערתי מאד לשמוע על מותו של הפצוע בפיגוע בצומת חוות גלעד. מדינת ישראל לא תיתן לטרור להרים את ראשו, ואני סמוך ובטוח שכוחות הביטחון יביאו את האחראים לדין. לבנו, תפילותינו ומחשבותינו עם המשפחה האבלה, המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד".

 

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו שליט"א אמר הערב בהתייחס לפיגוע כי: "הלב נקרע לרסיסים אל מול דמותו הייחודית, הלבבית והנדירה של הרב רזיאל שבח הי"ד, שמסר בעצמו נפש להצלת חיים ולהרבצת תורה ושמירה על יהדות בארץ ישראל, אב לילדים רכים ותמימים, שנגדעו חייו על ידי מחבל נתעב שחיפש לרצוח כל יהודי באשר הוא.  הרב רזיאל מצטרף אל כיסא הכבוד יחד עם קדושי וטהורי ישראל לאורך הדורות שמתו על קידוש השם.  העם כולו מחזק את המשפחה ואת הקהילה ברגעים כה קשים, ויהי רצון שיאמר הקב"ה לצרותינו די".

 

 יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי: "משתתף בצער הכבד שנפל הערב בשומרון עם פיגוע ירי מזעזע שהסתיים במשפחה עם ילדים יתומים מאבא. סמוך ובטוח שכוחות הביטחון ישימו ידיהם על המחבלים המתועבים ושולחיהם. בכל מקום שלא יהיה - הטרור לא ישיג את מטרותיו ולא ניכנע לו".

 

ח"כ יצחק הרצוג: "לצערנו, הטרור לא נח לרגע והפעם הקרבן הוא פראמדיק שהקדיש את חייו למען הזולת באשר הוא. ניאבק ונתמיד, נרדוף ונעניש, ננחם ונדאב, ביחד עם רעייתו וששת ילדיו ומשפחתו. יהי זכרו ברוך".

 

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "הערב קרה לנו הנורא מכל . רזיאל שבח הי"ד נרצח ע"י השפלים באדם. הוא הקדיש את חייו להצלת חיים . ואויבינו עסוקים רק בגדיעתם. אני רוצה לחזק את כוחות הבטחון העומדים על משמרתם. תושבי השומרון ומדינת ישראל כולה אבלים על האבדה הגדולה הזו ומחבקים את המשפחה ואת הילדים היתומים. ברגעים אלו אני חייב לומר אמירה קשה אך מחובתי לומר אותה. רזיאל נרצח על כביש שבו למרות הבטחות חוזרות ונשנות - טרם הוצבו מצלמות בטחון. שבאמצעותם כבר היו נתפסים הרוצחים הנתעבים. רזיאל הי"ד נרצח סמוך לישוב חוות גלעד בו אין מרכיבי בטחון למרות בקשות חוזרות ונשנות של המועצה וכל זאת משיקולים פוליטיים. הפיגוע הנורא הזה צריך להיות תמרור אזהרה אדיר. אני קורא לממשלת ישראל להפסיק לעצור מרכיבי בטחון משיקולים מדיניים או פוליטיים דבר לא צריך לעמוד בינינו לבין הצלת חיים" עוד הוסיף דגן" "תושבי השומרון חזקים. אני רוצה להעביר מסר ברור לאויבינו: לא תנצחו אותנו. אנחנו כאן כדי להישאר. עם ישראל חי".

 

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה: "‏אבלים וכואבים על הירצחו של הרב רזיאל שבח הערב בסמוך לחוות גלעד על ידי מחבלים פלשתינים. מדינת ישראל מחויבת להגביר את אמצעי הביטחון בכבישי יו״ש, ולהמשיך להלחם בטרור על כל זרועותיו: מבצעי פעולות טרור לצד מי שממממן טרור ומספק רשת כלכלית למשפחות מחבלים."