השר אורי אריאל: קורא לכולם לעלות להר הבית

חגיגות 40 שנים למועצה המקומית בית אל - יו"ר הקואליציה דוד ביטן: "הפתרון לבעיה הבדואית, שליחת מתיישבים לנגב" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/17 20:13 ז באלול התשעז

השר אורי אריאל: קורא לכולם לעלות להר הבית
השר אורי אריאל, צילום: הלל מאיר

המועצה המקומית בית אל חוגגת 40 שנים להיווסדה. באירוע מיוחד שמקיימת המועצה בשעה זו אמר יושב ראש 
הקואליציה חבר הכנסת דוד ביטן כי אחרי 40 שנים היישוב לא גדל בהרבה: "זה מינוס שלנו, של הליכוד ושל הבית היהודי. ראש הממשלה יעמוד בהתחייבות שלו, 300 הבתים ישווקו עוד בספטמבר הקרוב". חבר הכנסת ביטן הוסיף ואמר כי הפתרון להתיישבות הבדואית בנגב היא שליחת מתיישבים מאזור הקו הירוק לנגב: "זה הפתרון להתיישבות הבדואית" ציין. 

שר החקלאות אורי אריאל, ראש המועצה הראשון של בית אל אמר במהלך האירוע כי הוא מאחל לבית אל לגדול עוד יותר: "היישוב גדל במהלך השנים אך לא מספיק, צריכים לגור כאן פי חמישה או פי עשרה מכמות האנשים המתגוררת כאן כעת. בית אל צריכה להיות עיר כך שרמאללה תיראה כשכונה קטנה לידה." השר אריאל אמר כי על כל יהודי שרבותיו מסכימים לו להגיע להר הבית ולהעלות להר. 

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן גם הוא בירך את תושבי בית אל ואמר כי בית אל היא קונצנזוס במדינת ישראל, "שבנו אליה כדי להישאר". 

חוטבלי, נגוסה, הרב אבינר, אריאל ועוד

חוטבלי, נגוסה, הרב אבינר, אריאל ועודצילום: הלל מאיר

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי טענה כי "בית אל היא סמל לאומי, בית היא אחת החלוציות וסמל לרבים, המקום הזה לא רק עיצב דורות של מתיישבים אלא גם דורות של אנשי תקשורת, ערוץ 7. המקום היחיד שהיה אפשר להביע בו דעה ימנית".

חבר הכנסת אברהם נגוסה אמר כי צריך לעשות בניה מסיבית ביהודה ושומרון, "אנחנו רוצים לקלוט עולים חדשים רבים, וכדי שנוכל לעשות זאת נצטרך לבנות המון גם ביהודה ושומרון". 

חבר הכנסת יהודה גליק  ציין ואמר כי "חוגגים כאן 4000 שנים לא 40 שנים, בית אל לא רק בתים ומוסדות חינוך ואנשים לבית אל יש תורה גדולה".

ראש המועצה בית אל שי אלון הודה למברכים ואמר כי "התברכנו בידידים חשובים התומכים בנו לאורך כל הדרך. אנו מקווים להמשיך תנופת היישוב, מצדיעים לחלוצים שהקימו את הפרויקט האדיר הזה. תמשיכו למשוך אותנו קדימה עם הרוח האידאולוגית".