השרה רגב מבטיחה: לא יהיה חילול שבת באירוויזיון

לאור החשש שתחרות השירים, שתיערך בשנה הבאה בישראל, תגרור חילול שבת הבטיחה השרה בנחרצות כי המצב יהיה שונה. גל אוחובסקי החבר בצוות השופטים: "איזה קשקשנית מירי רגב. אין אירוויזיון בלי חילול שבת. בשישי בלילה יש חזרה גנרלית משודרת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/05/18 13:50 כט באייר התשעח

השרה רגב מבטיחה: לא יהיה חילול שבת באירוויזיון
מירי רגב שוב נגד מוחמד דרוויש, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

תחרות האירוויזיון צפויה להיערך בישראל בשנה הבאה, אך על רקע המקום שיארח את התחרות והמשרדים שייקחו אחריות על האירוע, החלו כבר החששות מפני חילול שבת המוני בחסות המדינה.

"בשם מאות אלפי אזרחים", כתב אתמול (ראשון) סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לשרי התרבות והספורט, התקשורת והתיירות, "אני פונה אליכם כבר בשלב מוקדם זה...להקפיד שהדבר לא ייפגע בקדושת השבת ולפעול בכל דרך למניעת חילול שבת חלילה וחס".

תחרות האירוויזיון נפתחה השנה בשעה 22:00 כשעה וחצי לאחר יציאת השבת. במכתב שנשלח לשרים מירי רגב, איוב קרא ויריב לוין ביקש ליצמן למנוע מצב של חילול שבת דווקא באירוע שנערך במימון המדינה. השרה רגב התייחסה לנושא והבטיחה כי "לא יהיה חילול שבת, חד וחלק".

עם זאת העיתונאי גל אוחובסקי, אשר שימש כחלק מצוות השופטים מטעם ישראל בתחרות האחרונה בה ניצחה נטע ברזילי, לעג להבטחת השרה וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "איזה קשקשנית מירי רגב. אין אירוויזיון בלי חילול שבת. בשישי בלילה יש חזרה גנרלית משודרת שבה מצביעים השופטים בכל אירופה. השידור הזה הוא גם הגיבוי לתקלה אפשרית. יהיה מעניין חחחחח".

אחד שיודע. אוחובסקי לועג לרגב

אחד שיודע. אוחובסקי לועג לרגבצילום: צילום מסך מטוויטר

אתמול הודיעו משרדי התרבות והתקשורת על שיתוף פעולה ביניהם בכל הנוגע לאירוח האירוע. לפי המסתמן תחרות הגמר תתקיים בסוף חודש מאי 2019 כשההתלבטות היא בין אולם הפיס ארנה לאצטדיון טדי.

בתנועת נאמני תורה ועבודה ניצלו את תחילתו של הפולמוס סביב תחרות השירים הבינלאומית ואמרו כי הדבר מעיד על הצורך שבהסדרת נושא השבת במרחב הציבור, "רק לאחרונה התקיים בארץ אירוע ספורט בינלאומי גדול ושוב נזכה לארח אירוע גדול בשנה הבאה. הדיונים סביב קיום אירועים בשבת או בצאתה, תוך העסקת עובדים רבים ביום המנוחה, מזכיר לכולנו את הצורך הדחוף בקיום שיח חוצה מגזרים לעיצוב אופיה הציבורי של השבת בישראל".

לדברי אנשי התנועה, "הסטטוס קוו שהתגבש לפני 70 כבר לא יכול לשרת את החברה הישראלית היום, ועלינו לבחון דרכים חדשות להסדרתה של השבת. אנו קוראים לממשלה להוביל להסכמה ברוח אמנת גביזון מדן, לפיה תיאסר פעילות מסחר בשבת ואילו פעילות תרבות ופנאי תתאפשר, לצד קיום תחבורה ציבורית חיונית. הסדר כזה יחזק את מעמדה של השבת כיום מנוחה עבור כלל החברה הישראלית, ויאפשר לנו לשוב ולהתאחד כעם סביב יום השבת, תוך הקטנת מאבקי כח כמו במקרה זה".

מנכ״ל תנועת "ישראל חופשית", אורי קידר, התייחס לדברים ואמר כי "אחרי שפספס את הג'ירו ואת אליפות אירופה בג'ודו, שהתקיימו בשבת והביאו כבוד גדול לישראל, ליצמן מתכונן שנה מראש לספין הבא שלו - שמא יפספס גם אותו.

"כפי שהוכח לכולם בשבוע שעבר - מדינת ישראל מסוגלת לקיים אירועי ענק בשבת והממשלה מחזיקה מעמד. האירוויזיון יהיה פה, הוא יהיה בירושלים בגאווה גדולה, והוא יהיה בשבת. זה הזמן של השרה רגב וראש הממשלה נתניהו להראות לציבור הישראלי שהם לא מקריבים את האינטרסים של כולנו על מזבח האמונה של ליצמן והמיעוט שאותו הוא מייצג".