הרמטכ"ל עונה לברק: "אין קצין שיקרא תיגר על שלטון בישראל"

רא"ל איזנקוט דחה את אמירתו של שר הביטחון לשעבר, לפיה קיים חשש לסירוב פקודה של הדרג הצבאי הבכיר. כמו כן הוא תקף את הקולות שקוראים לצה"ל להגיב ביתר חריפות על ירי הרקטות מעזה ,"הצהרות לא אחראיות. הרתעה לא נבחנת על פי העיתונים היומיים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/01/18 10:04 טו בטבת התשעח

הרמטכ"ל עונה לברק: "אין קצין שיקרא תיגר על שלטון בישראל"
,הרתעה לא נמדדת בעיתונים, צילום: פלאש 90

הרמטכ״ל רא"ל גדי איזנקוט אמר הבוקר (שלישי), בכנס לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין שחק ז"ל במרכז הבינתחומי בהרצליה, כי הקריאות לתקיפה נרחבת יותר בעזה הן לא אחראיות.

"ההצהרות הקוראות להפעיל הרבה יותר כוח בשלב הזה כלפי הרצועה אינן אחראיות", הוא אמר והסביר כי "הרתעה לא נבחנת או נמדדת ביום אחד ולא על פי העיתונים היומיים".

לטענתו, "הדחיפה שאני שומע וההצהרות החיצוניות, שבעיניי לא אחראיות, להגיב מיד עם מקסימום כוח לרקטות שפוגעות, אני חושב שזה לא הדבר הנכון לעשותו כרגע". בהמשך הוא הבהיר כי הצבא מפעיל "מספר מאמצים גדולים כדי לעצור את הירי. לא מכיר פעם אחת שצה"ל לא תקף מטרת טרור".

לדבריו, ''אנחנו עושים מאמצים צבאיים בינלאומיים ונוספים למניעת התבססות האיראנית בסוריה. התבססות איראנית בסוריה תבשר רעות לישראל, לסוריה ולאירופה''. עוד ציין הרמטכ"ל כי מטרת חמאס היא להשאיר את רצועת עזה שקטה, אך בו בעת מנסים אנשיו להבעיר את יהודה ושומרון.

על איום המנהרות אמר איזנקוט כי צה"ל פיתח ''דפוס שמאתר את התת קרקע ההתקפי לתוך מדינת ישראל ואנחנו מפעילים מאמצים גלויים וחשאיים על מנת למנוע זאת''. לדבריו, תוצאות מבצע צוק איתן מדברות בעד עצמן, "למעלה משלוש וחצי שנים אף אזרח ישראלי לא נפצע, יש פריחה בישובי העוטף".

אהוד ברק חוזר

איזנקוט דחה את הנבואה שלו. אהוד ברקצילום: Yonatan Sindel/Flash90

לגבי המחלוקות סביב הרוחות המנשבות בצבא הוא אמר כי אין בצה"ל "מדיניות של הדתה והדרה", וכי כדי "לאפשר שירות משמעותי תוך שמירה על כבוד אדם. צריכים לעשות מאמצים ענקיים לשמור את צה"ל מחוץ לוויכוח בחברה הישראלית. אני רואה חיונית ליצירת הסכמה לאומית רחבה סביב צה"ל".

הרמטכ"ל התייחס גם לאמירתו של אהוד ברק, לפיה הפיקוד הבכיר עלול לסרב להוראות הממשלה, ואמר כי "כאחד שמשרת 40 שנים בצה"ל, אני לא רואה קצינים מסרבים פקודה על רקע של מדיניות. קציני צה"ל מבינים היטב את החוקים והכללים. אפשר להתווכח ולבטא עמדות אחרות. מרגע שניתנה פקודה לא רואה קצין שיקרא תיגר על שלטון בישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן