מתקפה ישראלית? הרוגים סורים ואיראנים בהפצצת בסיס סורי

מתחם צבאי של צבא סוריה הותקף באמצעות טילים והוביל לפי הדיווחים להריגת 14 בני אדם. ארה"ב הכחישה קשר לפעולה וחלקים מכלי התקשורת המקומיים הפנו אצבע מאשימה לכיוון ישראל

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/04/18 09:31 כד בניסן התשעח

מתקפה ישראלית? הרוגים סורים ואיראנים בהפצצת בסיס סורי
תמונת ארכיון. סוריה, צילום: פלאש 90

בסיס צבאי של צבא סוריה הותקף הלילה (שני) באמצעות טילים ולפי דיווחי כלי התקשורת המקומיים נהרגו במתקפה 14 בני אדם, חלקם אזרחי איראן.

מדובר בבסיס T4, מתחם צבאי המשמש את חיל האוויר הסורי באזור חומס, ובדיווחים גם נאמר כי הצבא הסורי הגיב לירי ואף הצליח ליירט חלק מהטילים שנורו.

אתמול פורסם כי קרוב ל-200 בני אדם נהרגו כתוצאה משימוש בנשק כימי מצד צבא אסד. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, התייחס לכך וכינה את הנשיא הסורי "חיה". עם זאת, גורמים אמריקניים הכחישו כל מעורבות בתקיפה. לצד זה, כלי תקשורת אחדים האשימו את ישראל בהפצצה.

מי שסיפק התייחסות מעניינת לנעשה בסוריה היה הכתב הפוליטי של חדשות עשר, ספי עובדיה, שצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "ערב יום הזיכרון לשואה ילדים מומתים בגז בהוראת דיקטטור אכזר. העולם שותק למעט חיל אוויר של מדינה אחת שפעלה הלילה( כנראה גם מסיבותיה) להעניש במשהו את הדיקטטור. זה בוקר שאזרחי המדינה הזאת יכולים באמת לחוש גאווה".

למי הוא התכוון? הציוץ של ספי עובדיה

"למי הוא התכוון? הציוץ של ספי עובדיהצילום: צילום מסך מיוטיוב

ד"ר אורית פרלוב, המשמשת כמומחית מטעם המכון למחקרי ביטחון לאומי לענייני רשתות חברתיות ועוסקת בניתוח הלכי הרוח ומגמות באמצעות המדיה החדשה במדינות הערביות, העריכה כי אכן מדובר בפעולה ישראלית.

"להערכתי, הייתה פעילות איראנית בתוך בסיס T4", היא צייצה בטוויטר והוסיפה כי "מבחינת ישראל זה קו אדום ולכן הפעולה הצבאית. אין ספק שנוצר חלון הזדמנויות ויש להניח שהבחירה בתזמון לא הייתה מקרית".

אתמול התייחס הרב הראשי, הרב יצחק יוסף, לדיווחים על שימוש בנשק כימי מצדו של משטר אסד ואמר כי כפי שישראל פעלה בהפצצת הכור סורי, חלה עליה חובה מוסרית לא פחות להתערב בנעשה בסוריה.

לדבריו, "כיהודים שעברו השמדת עם, כיהודים שתורתם היא אור לעמים, החובה המוסרית שלנו היא לנסות למנוע את הטבח, זוהי חובה שאינה פחותה מהחובה המוסרית שהייתה להשמדת הכור בסוריה".