הרב שרלו בהפגנה נגד הממשלה: "שחיתות מהווה סכנה אסטרטגית"

אחד מבכירי רבני הציונות הדתית הגיע לשדרות רוטשילד ואמר כי הוא "קורא לממשלת ישראל להפסיק לחוקק חוקים שונים בטיעונים של משילות ורוצים לפגוע ברשויות האחרות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/12/17 20:44 כח בכסלו התשעח

הרב שרלו בהפגנה נגד הממשלה: "שחיתות מהווה סכנה אסטרטגית"
הפגנה בתל אביב נגד השחיתות, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

המחאה נגד ממשלת נתניהו יוצאה הערב (מוצאי שבת) לדרך בשדרות רוטשילד זה השבוע השלישי ברציפות ומי שנאם בה היה אחד מראשי ארגון 'צהר' הרב יובל שרלו.

"שחיתות מהווה סכנה אסטרטגית לחברה בישראל", אמר הרב שהחליט להגיע להפגנה למרות המחאות הרבות שהגיעו מהציונות הדתית.

עוד הוא אמר כי "משמעותה של שחיתות זה ניצול כוח בידי מה שניתן לו הכוח, כוח שמשתמשים בו לא למטרות שניתנו לו. הכוח חיוני אבל מסוכן ויכול לדרדר את המדינה לתהומות. הנביאים הזהירו את נושאי הכוח מפני הכוח השלטוני. היא עלולה להוביל להחלטות לא ענייניות כמו הון-שלטון ועוד".

ראש ישיבת אורות שאול ציין כי "אורבת לנו סכנה לאבד את האמון במקבלי ההחלטות. אם נצטרך תוכנית כלכלית איך נדע שזה לטובת העם? איך יהיה אמון כשנצטרך ללכת למלחמה? הסכנה השלישית לשחיתות היא המשפט המפורסם 'כולם עושים את זה'. אם בארזים נפלה השלבת מה יגידו אזובי הקיר? הדרך להילחם בשחיתות לא עוברת בדרכים אחרות אלא על ידי פיזור הכוח. יש חשיבות למשפט 'תקשורת חופשית'. אני קורא לממשלת ישראל להפסיק לחוקק חוקים שונים בטיעונים של משילות ורוצים לפגוע ברשויות האחרות".

כזכור בסוף השבוע שעבר הצהיר הרב שרלו במפתיע כי הוא מתכוון לנאום בעצרת ששמה לה למטרה להילחם "בשחיתות השלטונית". בין ההסברים שסיפק לכך הוא אמר כי "אחרי כל החשבונות ולפני כל החישובים – זו זכות לומר בנקיות את מה שאני חושב, בלי המניפולציות, בלי הניצול, בלי השיקולים הפוליטיים, ואיני רוצה להתכחש לזכות הפשוטה בשחיתות היא מאבק בלתי מתפשר, הרואה את הנושאים האלה כבסיס החברה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן