הרב שילת: "מזועזע שאדם המכהן כרב ביקר ב'חתונת' שני גברים"

ראש ישיבת מעלה אדומים התייחס במכתב שתלה בפתח בית המדרש לפרסום ב'כיפה', לפיו הרב בני לאו השתתף בחתונת הומואים, וטען כי אם שני גברים מכריזים על חתונה "זה להכריז מרד בה' ובתורתו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/01/18 12:49 ו בשבט התשעח

הרב שילת: "מזועזע שאדם המכהן כרב ביקר ב'חתונת' שני גברים"
תוקף את מעשה הרב לאו. הרב שילת, צילום: יעקב, ויקיפדיה CC BY-SA 3.0

אחד מראשי ישבת מעלה אדומים, הרב יצחק שילת, תקף היום (שני) בחריפות את השתתפותו של הרב בני לאו בחתונת זוג הומואים, כפי שנחשף ב'כיפה'.

"הזדעזעתי לקרוא", הוא כתב במודעה שתלה בפתח הישיבה, "שאדם המכהן כרב קהילה בירושלים ביקר ב'חתונה' של שני גברים, והצדיק את המעשה ואף ראה בו 'אמירה ציבורית'".

לדבריו, "האמירה הציבורית של התורה היא: 'כמעשה ארץ מצרים לא תעשו", ופירושה בתושבע"פ: "מה היו עושים? האיש נושא לאיש, והאשה לאשה, האיש נושא אשה ובתה והאשה נישאת לשנים' (ספרא, אחרי, פרשתא ח')".

בשבוע שעבר פורסם כי הרב לאו נכח בחתונת מכר שנישא לבן זוגו. בראיון ל'כיפה' הוא הסביר מדוע בחר להגיע בסיום טקס הקידושין, "מעמד הקידושין כמו שאנחנו מכירים אותו מקדמת דנה, הוא מעמד של איש ואישה ושכינה ביניהם. אני לא יודע לפענח את המשמעות הרוחנית של היקשרות גבר עם גבר לכן את מעמד הקידושין בחתונות כאלה אני מניח בצד, לא משתתף וכמובן גם לא עורך".

עם זאת, הוא הסביר מדוע כן לקח חלק קצר באירוע עצמו, "הרעיון ששני בני אדם מבקשים לכרות ברית זוגיות ביניהם, בעיניי זו הצלה ממוות לחיים, לא פחות. לחיות לבד זה כמו גזירת מוות וצריך לעשות כל מה שאפשר כדי להיחלץ מהמוות הזה".

בנוסף לכך אמר הרב לאו כי למרות שעידוד לזוגיות בין שני גברים עלולה להוביל אותם למעשים אסורים, לדעתו השארתם בבדידות חמורה יותר ועשויה להובילם לשלוח יד בנפשם.

הרב לאו מברכך את בני הזוג

הרב לאו מברכך את בני הזוגצילום: ללא קרדיט

את הרב שילת, שנמנה בין הרבנים המשתייכים לזרם המתון יותר בציונות הדתית, ההסברים לא שכנעו. לדבריו, "ההצדקות שניתנו לביקור בחתונה תפלות לגמרי". בהמשך הוא פירט וכתב כי "האמפתיה למצוקתו האמיתית של אדם אין פירושה היתר לפרוץ כל נורמה דתית. יש דרכים אחרות להזדהות עם מצוקה".

עוד הוא ציין כי "אם שני גברים חיים בדירה אחת ומנהלים חיים משותפים אף אחד אינו צריך לבלוש אחריהם ולחשוד בהם שמא הם עוברים עבירות. אולי הם סתם שני רווקים שגרים בדירה אחת. יש גם כאלה שמסיבות כלשהן גרים בדירות רווקים כל ימי חייהם. אבל להכריז על "חתונה"  – זה להכריז מרד בה' ובתורתו".

בנוגע לנושא סכנת ההתאבדות בקרב בני הקהילה הלהט"בית, במידה ולא ימצאו בני זוג, כתב ראש ישיבת מעלה אדומים כי "התירוץ של הצלה ממוות ופיקוח נפש הוא תירוץ לא קביל משתי בחינות: 1. מה שמפיג את בדידותו של אדם הוא לא טקס ה'חתונה', אלא הקשר הנפשי, שאינו זקוק לטקסים. אף אחד לא ימות אם הוא לא 'יתחתן'. 2. בעריות יש דין של ייהרג ואל יעבור, וע' סנהדרין סח".

לסיום הוא הדגיש כי "מצוה גדולה לאהוב לתמוך ולחזק אנשים בעלי נטיות שונות, ובכך לעזור להם לחיות חיי תורה ומצוות שלמים, גם אם בתחומים מסוימים קשה להם יותר".

   

המודעה שתלה הרב שילת

המודעה שתלה הרב שילתצילום: צילום מסך