פרסום ראשון: הרב ליאור במתקפה חריפה על ספרם של הרבנים סתיו

אחד מבכירי רבני הציונות הדתית נדרש להביע את דעתו על ספרם החדש של הרבנים מצהר ואמר כי "מרוח הדברים נודף ריח של כניעת ההלכה להלכי הזמן עם כל חולשותיו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/02/18 18:15 ד באדר התשעח

פרסום ראשון: הרב ליאור במתקפה חריפה על ספרם של הרבנים סתיו
לא אהב את הספר של הרבנים סתיו. הרב ליאור, צילום: פלאש 90. קובי גדעון

אחד מזקני ובכירי רבני הציונות הדתית, הרב דוב ליאור, מתח לאחרונה ביקורת חריפה על ספרם החדש של הרבנים דוד ואברהם סתיו "אבוא ביתך".

בתשובה לשאלה שנשאל על ידי אברך לגבי חוות דעתו על הספר, ענה הרב ליאור כי "מיד לאחר שעלעלתי בספר וקראתי כמה קטעים ממנו, התעוררה בלבי הסתייגות מעצם העיסוק בנושאים המובאים בו שהצנעה יפה להם,  מבלי להיכנס לשאלה האם הדברים נכונים ע"פ ההלכה או לא".

לדבריו, "מרוח הדברים נודף ריח של כניעת ההלכה להלכי הזמן עם כל חולשותיו". בנוסף הוא ציין כי "באופן כללי מהספר עולה שבנושאים שבינו לבינה וקדושת חיי המשפחה יש ללכת לקראת החולשות והירידות הרוחניות שבדור, וכאילו למצוא להם היתרים ולתת להם הכשר".

עוד כתב הרב ליאור כי גם אם חלקים שנכתבו בספר אינם אסורים במפורש ע"פ ההלכה, "בוודאי שאין זו רוחה של תורת ישראל, ובוודאי שבדורנו יש להימנע מכך כדי לעמוד מול הסחף החיצוני שמגמתו לפגוע בקדושת עם ישראל, צבא ישראל והתא המשפחתי".

הרב ובנו בשיתוף פעולה נוסף

הרב ובנו בשיתוף פעולה נוסףצילום: באדיבות הרב אברהם תיו ופלאש 90

לפני מספר שבועות יצא לאור ספרם החדש של הרב דוד ובנו הרב אברהם סתיו "אבוא ביתך", בו הם ניסו לענות על השאלות הבוערות שמטרידות את בני הדור והכל בהתחשב בעולם התורה וההלכה.

בלשכתו של הרב ליאור אף ציינו כי כבר לפני 15 שנה התבטא הרב אברום שפירא נגד ספרים ושאלות כדוגמת ספרם של הרבנים סתיו. "עצם הצורך לשאול שאלות אלו מעידות על ההשקפות הנבובות שמנסות לחדור לתוך המחנה פנימה", ציטטו מקורבי הרב ליאור את ראש ישיבת מרכז הרב המנוח.

"אלו המלעיטים את הנוער בדעות זרות בהלכות נבובות ובענייני צניעות בפרט, בשאלות שנשאלו ובשאלות שלא נשאלו. וכי על פי אלו נגדל את בנינו ובנותינו?" כתב בזמנו הרב שפירא..