הרב אמסלם :"בנט לא רוצה ספרדים במפלגה"

הח"כ לשעבר הרב חיים אמסלם מודיע על פרישה מהבית היהודי ואומר: "נתנו לנו להבין שאנחנו לא רצויים- בנט לא רוצה ספרדים במפלגה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/17 16:18 א בכסלו התשעח

הרב אמסלם :"בנט לא רוצה ספרדים במפלגה"
הרב חיים אמסלם, צילום: יחצ

יו"ר עם שלם ח"כ לשעבר הרב חיים אמסלם, הודיע היום על פרישתו מהבית היהודי. אמסלם הצטרף לבית היהודי לפני כשנתיים , בעת הצטרפותו אמר: "כל מי שרואה עצמו ספרדי ימצא את מקומו בשורות הבית היהודי".

שנתיים אחרי הרב אמסלם מדבר אחרת : "לפני כשנתיים לאחר לבטים רבים שוכנענו על ידי חברים רבים מהציונות הדתית להיצטרף ל״בית היהודי״ כי מקומנו כחרדים ספרדים וציוניים מקומנו הוא ב״מפלגת הציונות הדתית״,  באנו מתוך כוונה ל״החזיר עטרה ליושנה״ ולהחזיר את הספרדים למסלול ממנו הם סטו בשנים האחרונות.  לחזור לדרך של ציונות, תורה ועבודה, שרות בצה״ל כערך קדוש, זהות יהודית, מתינות והכלת האחר, ושאר הערכים שנאבקנו עליהם במשך כל השנים".

לדבריו, "אכן נעשה מצידנו נסיון לקדם את הרעיונות של תנועתנו במסגרת ״הבית היהודי״ אך בשהות של שנתיים, נוכחנו לדעת כי האפשרות לפעול למען המטרות שלנו, היא רק במסגרת "מפלגה עצמאית".

עוד הוסיף הרב אמסלם: "חשבתי בזמנו שנוכל אני ושכמותי, שלא צמחו בערוגות הציונות הדתית לראות בה חחח מקומנו אולם נכזבה תוחלתנו, ולא נוכל להמשיך במסגרת הבית היהודי! זכינו ליחס מתנשא להתעלמות ולכתף קרה. לא זרקו אותנו אבל נתנו לנו להבין שאנחנו לא רצויים . בהתחלה לא האמנו אבל בסוף הבנו ואנחנו אכן נפרדים".

הרב אמסלם הודיע כי בקרוב תתכנס מועצת תנועת "עם שלם" על מנת לקבל החלטות ולאחר מכן תופץ הודעה אישית לכל מאות מתפקדיו בבית היהודי.