הרב אבינר: "זה לא סירוב פקודה כי אין פקודה, אלא אג'נדה"

הרב התייחס לסערה שעוררו דבריו ב'כיפה' ואמר כי "יש לנו חובה לשמור על קדושתו של צה"ל. יש מגמה בצה"ל לערבב ערבוב מירבי של גברים ונשים. ערבוב מירבי אני מסכים רק עם אשתי לא עם אחרות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/01/18 12:59 א בשבט התשעח

הרב אבינר: "זה לא סירוב פקודה כי אין פקודה, אלא אג'נדה"
הרב אבינר, צילום: באדיבות המצלם

הרב שלמה אבינר התבטא היום (רביעי) לראשונה והתייחס לסערה הציבורית שעוררו הדברים שאמר ל'כיפה' בנוגע להשהיית הגיוס לצה"ל.

"אנחנו אוהבים את הצבא, מחנכים לצבא, מוסרים את הנפש בצבא ונופלים בצבא שנים על גבי שנים", הוא אמר לאראל סגל בגלי צה"ל

לדבריו, "אי אפשר להתעלם מזה ולנתק את זה. הצבא הוא קדוש וכל אחד חייב ללכת לצבא. אחרי שאנחנו אומרים את זה יש לנו חובה לשמור על קדושתו של צה"ל".

הרב גם סיפר מה אמר לתלמידי ישיבה שנמצאים על סף גיוס, "הבוקר נפגשתי עם מאה חבר'ה מישיבת הסדר שמתגייסים לצבא. בירכתי אותם וחיזקתי אותם. אחרי זה אמרתי להם שאם יקבלו פקודה בלתי חוקית לשרת עם בנות שיגידו בנימוס שלא לשם כך הם התגייסו לצבא".

לשאלה מה על בחור דתי לעשות בנוגע לשירות ביחידות מעורבות ענה הרב כי "הבעיות האלה נוצרו בערך בשנתיים האחרונות. התשובה המעשית היא כזאת שחייל שמתגייס מתוך מוטיבציה ומתוך רצון טוב. אם הוא מקבל פקודות שהורסות את הטהרה הקדושה את האנושיות המשפחתיות הוא צריך לומר למפקד: 'אני לא רוצה' וזה לא קשור לסירוב פקודה. פה זה לא פקודה אלא אג'נדה".

לטענת ראש ישיבת עטרת כהנים, "יש מגמה בצה"ל לערבב ערבוב מירבי של גברים ונשים. ערבוב מירבי אני מסכים רק עם אשתי לא עם אחרות".

לסיום הוא התבקש להתייחס לפרסום ב'הארץ' אודות רכישות הבתים בעיר העתיקה שנעשו כביכול בדרכים מפוקפקות שכללו מימון שירותי מין לרוכשים הערבים, "אני שמעתי את הדבר הזה", הוא אמר על הפרסום, "ואני לא יודע במה מדובר".