"הקרקע נשמטת לנו": הרב זאב קרוב הובא למנוחות

בני משפחה, חברים ותלמידים ליוו את הרב בדרכו האחרונה. "למעלה משנה שאנחנו נפרדים מחלקים ממך לאט ובהדרגה. כל אובדן פוצע והחוסר הוא גדול", אמרה בתו. "כל מפגש איתו החזיר לי את החלומות", אמר הרב וייצן

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/18 16:04 א בשבט התשעח

"הקרקע נשמטת לנו": הרב זאב קרוב הובא למנוחות
הרב זאב קרוב, צילום: אודי ציטיאט

מאות בני אדם הגיעו היום (ד') לקרני שומרון כדי להשתתף בהלווייתו של הרב זאב קרוב, שהלך הבוקר לעולמו בגיל 59 לאחר מאבק ממושך במחלה.

במהלך ההלוויה אמרה בתו רעות: "אבא, השנים האחרונות מניחות בפנינו מכשולים רבים, כואבים ומאתגרים. בכל אתגר ואתגר יש לנו גב, יש לנו קרקע יציבה, אוהבת ומכילה - אתם, ההורים שלנו, אימא ואבא. עכשיו, חלק מהקרקע נשמטת לנו. כבר למעלה משנה שאנחנו נפרדים מחלקים ממך לאט ובהדרגה. כל אובדן פוצע והחוסר הוא גדול".

רבה של פסגות, הרב שלמה יוסף וייצן, סיפר על היכרותו עם הרב קרוב עוד מימי נעוריהם, ואמר: "הרב זאב היה חלק מחבורה של נערים שהכירה בתנועת עזרא והמשיכה למרכז הרב. שם התגבשנו כחבורה מאמינה, חבורה חולמת - חולמת שהיא יכולה לשנות את העולם.

"הרב זאב, חבר שלנו, חבר שלי, חבר טוב. כל מפגש איתו החזיר לי את החלומות. לפעמים חלומות נשברים, אבל הרב זאב, מכוח האמונה והנחישות, הגבורה והכוח שלו, אחז תמיד בחלום. תמיד נוגע, תמיד מאמין שאין שום דבר אל מול הרוח".

לדבריו, הרב קרוב "היה מהראשונים שהאמינו שבית המדרש שבו אנו מדברים בשפה גבוהה, בשפה גדולה - ניתן את אותה שפה להלביש בשפה פשוטה שכל אחד מהאומה הישראלית יוכל להבין. הוא היה מהראשונים שלקחו את הדברים של מרן הרב והפך אותם לדברים שכל נער ונערה יכולים להגות בהם.

"לפעמים הוא היה מתנהג כזאב, נלחם, אבל אף פעם לא על הדברים שלו. גם כשהוא נלחם והעביר ביקורת זה משום שהרגיש שהוא שותף בצערם של ישראל".

ראש מועצת קרני שומרון, יגאל להב, אמר: "לאורך כל חייו הרב זאב עסק בחינוך לצעירים ולמבוגרים. הוא היה ר"מ בישיבת ההסדר ולאחר מכן שימש במשך כעשור כראש ישיבת השומרון אצלנו. כמו כן, היה דובר איגוד ישיבות ההסדר ואחד מראשי איגוד ישיבות ההסדר.

"בנוסף לכל אלו הוא העביר סדנאות בנושא חינוך ילדים במקומות שונים בארץ. אחת מבנותיי נחשפה להרצאותיו במסגרות הצבאיות שגם אליהן הגיע בתחום החינוך שכל כך אהב. צר לנו על האובדן ולבנו עם חיה רעייתו ועם ילדיו. יהי זכרו ברוך".